اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی اعلام کرد

188 حلقه چاه عمیق تأمین‌کننده بخش عمده‌ آب شرب آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: بخش عمده‌ای از آب شرب آذربایجان غربی از طریق 188 حلقه چاه عمیق و 14 چشمه تأمین می‌شود.

188 حلقه چاه عمیق تأمین‌کننده بخش عمده‌ آب شرب آذربایجان غربی

رسول اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آب‌رسانی به شهرهای زیر پوشش آذربایجان غربی، به عنوان اولویت نخست این شرکت، از طریق 188 حلقه چاه عمیق، 14 چشمه، 11 تصفیه‌خانه و حدود 120 مخزن در حال بهره‌برداری انجام می‌گیرد.

وی تعداد کل چاه‌های استان را 264 حلقه چاه اعلام کرد و گفت: از این تعداد 188 چاه فعال و داخل مدار قرار دارند.

اکبری همچنین حجم کل مخازن آب در استان را 409 هزار و 60 متر مکعب اعلام و تصریح کرد: از این میزان، 365 هزار و 100 متر مکعب از حجم مخازن در مدار آب‌رسانی قرار دارند.

این مسئول با اعلام اینکه کل جمعیت شهری استان در حال حاضر یک میلیون و 970 هزار و 875 نفر است، خاطرنشان کرد: 99.86 درصد جمعیت شهرستان استان زیر پوشش شبکه توزیع آب شهری قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی بر لزوم تأمین آب شرب سالم برای تمام آحاد جامعه تأکید کرد و گفت: 38 شهر استان زیر پوشش خدمات مختلف شرکت آب و فاضلاب شهری قرار دارند.

وی تعداد انشعابات آب در استان را 535 هزار و 800 فقره انشعاب عنوان کرد و افزود: تعداد آحاد آب نیز در استان به 641 هزار و 811 فقره در سال جاری رسیده است.

اکبری با اعلام اینکه طول خطوط انتقال آب در استان به بیش از 650 کیلومتر رسیده است، تصریح کرد: طول شبکه توزیع آب نیز با قطری در حدود 80 میلی‌متر، به بیش از 4 هزار و 334 کیلومتر رسیده است.

انتهای پیام/61006/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول