اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج

نخستین نمایشگاه نقاشان مکتب‌ندیده کردستانی افتتاح شد

نخستین نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان مکتب‌ندیده و پیشکسوت سنندجی و سقزی ظهر امروز در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج با حضور هنرمندان مطرح و مدیران استانی افتتاح شد.

نخستین نمایشگاه نقاشان مکتب‌ندیده کردستانی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در این نمایشگاه که با حمایت حوزه هنری استان کردستان به منظور معرفی و تمجید از پیشکسوتان نقاش کردستانی برگزار شده است هنرمندان پیشکسوت شهرستان‌های سقز و سنندج به مدت یک هفته آثار خود را در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج در معرض نمایش عمومی قرار داده‌اند.

در افتتاحیه نمایشگاه جلال قلعه‌شاخانی سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدبهاءالدین حسینی عضو شورای شهر سنندج، رضا طاهری قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی، محمد قادرمرزی معاون فرهنگی شهرداری سنندج و هنرمندان مطرح استان در رشته‌های مختلف هنری حضور داشتند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: بسیار خوشحالیم که امروز برای اولین بار در استان نمایشگاهی گروهی از آثار هنرمندانی که صرفاً به منظور معرفی زیبایی‌ها با عشق و علاقه و با فروتنی به کار هنری پرداخته‌اند به همت خانم اکرم کریمی و همسر وی استاد فردین صادق‌ایوبی شناسایی و آثار این بزرگواران را به نمایش بگذاریم. ‌

امین مرادی افزود: این نمایشگاه برای اولین بار در استان کردستان برگزار شده و در آن بیش از 45 اثر نقاشی در اندازه‌های مختلف با موضوعات طبیعت بی‌جان، طبیعت، فولکلور منطقه و کپی‌برداری آثار بزرگان نقاشی حاصل تلاش‌های 13 هنرمند پیشکسوت سنندجی و سقزی به معرض نمایش گذاشته شده است.

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به ضرورت تقدیر از این هنرمندان، گفت: قبل از افتتاح نمایشگاه از صاحبان آثار آقایان هوشمند کلامی، حسین آبساوالان، زنده یاد غلامرضا کواکب، سرهنگ نجفی، طیب صدری، محمد ملکی، محمد ناهید، مرحوم فیض‌الله خان‌ناهید، کمال تاتایی، صالح شمسی، لقمان کریمی، حامد وثوقی و همچنین آمنه فیضی با اهدای لوح‌های سپاس قدردانی شد.

لازم به ذکر است این نمایشگاه تا 27 مهرماه جاری در دو نوبت صبح و عصر از ساعت 10 تا 12 و 16 تا 20 آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/79002/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول