اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

استاندار اردبیل گزینه‌ای غیر از گزینه مجمع باشد تعامل دچار آسیب می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: استاندار اردبیل گزینه‌ای غیر از سه گزینه معرفی شده مجمع نمایندگان استان اردبیل باشد پایه‌های تعامل نمایندگان با وزارت کشور و دولت متزلزل خواهد شد.

استاندار اردبیل گزینه‌ای غیر از گزینه مجمع باشد تعامل دچار آسیب می‌شود

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما از ماه‌های قبل با درخواست‌های متعدد برای تغییر استاندار اردبیل روبرو بودیم به طوری که هر سه ماه هر حزب و جریانی سعی می‌کرد افراد منتسب به خود را معرفی کند و با برتر دانستن آن‌ها طوری اقدام کند که نامزد گروه خاص بر سایر نامزدها اولی‌‌تر باشد.

وی با بیان اینکه 37 نفر برای سمت استانداری اردبیل نامزد شده بودند، خاطرنشان کرد: جای تعجب اینجا بود که برخی‌ها سعی می‌کردند با پیام، توصیه و پیگیری سعی کنند نفر منتسب به خود را به این لیست اضافه کنند تا به اصطلاح یار و رفیق او بر سر کار بیاید در حالی که در این بین تنها قوانین از سوی آن‌ها نادیده گرفته شده بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف از رفتارهای قومی و قبیله‌ای و تفکیک منطقه‌ای یادآور شد: این چه استدلالی است که برخی از نمایندگان و دوستان ما اعلام می‌‌کردند که بنده به کاندیدای شهر شما رای می‌دهم و شما نیز به کاندیدای شهر من رای بدهید مگر می‌توان با نگاه قومی و قبیله‌ای استاندار انتخاب کرد!

*تجربه تلخ استانداران گذشته تکرار نخواهد شد

افضلی‌فرد گفت: بعد از کش و قوس‌های مختلف مجمع نمایندگان استان اردبیل تعداد 37 گزینه اولیه را با پالایش اولیه به 14 نفر رساند و در مرحله بعد این تعداد به پنج نفر تعدیل یافت.

وی با بیان اینکه بنده هیچ مخالفتی با تغییر استاندار ندارم بلکه حتی در دوره سابق سعی کردم با رفتن پیش احمدی‌نژاد به جابجایی صابری و رفتن او از استان اردبیل کمک کنم، تصریح کرد: زمانی که استاندار کارآمدی و شایستگی‌های لازم را نداشته باشد باید او را کنار گذاشت چرا که قطعاً حضور چنین استاندارانی نه تنها برای اردبیل بلکه برای سایر استان‌ها نیز ضرر و زیانی به همراه داشته و هرگز اجازه نخواهیم داد تجربه تلخ گذشته در این استان تکرار شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل بیان داشت: ما در مجمع با تشکیل جلساتی از همکاران و نمایندگان استان اردبیل خواستیم تا بدون توجه قومی و قبیله‌ای به برنامه‌ها و دیدگاه‌های نامزد نهایی برای استانداری اردبیل رای بدهند که در نهایت بعد از آنکه هر پنج نفر در مجمع حاضر شده و از برنامه‌های خود دفاع کردند سه گزینه نهایی برای وزارت کشور معرفی شد.

افضلی‌فرد افزود: مجمع استان اردبیل اولین مجمعی بود که از نامزدهای استانداری برنامه مکتوب خواسته بود و آن‌ها در خصوص این برنامه‌ها و دفاع از راهکارهای پیش‌بینی شده راهبرد جدی طلب کرده بود.

وی با بیان اینکه ما به برنامه‌ها و دیدگاه‌ها و توانمندی افراد در جلسه نهایی برای معرفی سه گزینه استانداری به وزارت کشور رای دادیم، تاکید کرد: فردی که ادعا می‌کرد راه آهن اردبیل باید به جلفا بپیوندد یا دامپروری استان بدون برنامه توسعه پیدا کند قطعاً از دیدگاه‌های کارشناسی و نگاه واقع‌بینانه به دور بود و ما سعی کردیم تا برنامه‌های واقعی و دیدگاه‌های هر پنج نفر را بشنویم.

این نماینده مجلس ادامه داد: قبل از رای‌گیری ما با وزارت کشور قول و قرارهایمان را گذاشته بودیم و به آن‌ها اعلام کرده بودیم که اگر به خواسته‌های ما بها بدهند ما به این کار دست بزنیم وگرنه وقتمان را بیهوده تلف نکنیم.

*استاندار اردبیل به زودی معرفی می‌شود

افضلی‌فرد گفت: زمانی که وزارت کشور اعلام کرد که ما منتظر لیست مجمع نمایندگان هستیم و خارج از لیست هیچ گزینه‌ای مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد ما سه منتخب خود را به وزارت کشور معرفی کردیم تا فرد مورد نظر انتخاب شده و معرفی شود.

وی در خصوص برخی حرف و حدیث‌ها در مورد گزینه جدید برای تصدی استانداری اردبیل عنوان کرد: اگر گزینه‌ای خارج از سه گزینه مجمع بخواهد انتخاب شود به شدت تعامل ما با وزارت کشور و دولت ضعیف خواهد شد.

افضلی‌فرد در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: امیدواریم ظرف روزهای آینده استاندار جدید اردبیل بر اساس سه گزینه معرفی شده مجمع انتخاب و معرفی شود.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول