اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس:

استاندار تحمیلی را نمی‌پذیریم / 3 گزینه نهایی استانداری اردبیل فردا معرفی می‌شوند

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار نیست استاندار تحمیلی را بپذیریم بلکه قرارمان بر آن است گزینه‌ای که اکثر نمایندگان و نماینده ولی فقیه در استان و وزارت کشور روی آن همفکری دارد، معرفی کنیم.

استاندار تحمیلی را نمی‌پذیریم / 3 گزینه نهایی استانداری اردبیل فردا معرفی می‌شوند

حجت‌الاسلام حبیب برومند در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: دولت جدید تصمیم گرفته است تغییرات اساسی در مدیریت کلیه استان‌های کشور ایجاد کند و بر همین اساس تغییر استانداران را آغاز کرده که به یقین تغییر استاندار اردبیل در اولویت جدی است.

برومند تصریح کرد: در این بین نمایندگان استان اردبیل چندین گزینه را پیشنهاد داده‌اند و برخی نیز خود داوطلب حضور در سمت استانداری شده‌اند که قرار شده است بر اساس سوابق و توانمندی‌ها سه گزینه نهایی را اکثر نمایندگان انتخاب کرده و به وزارت کشور معرفی کنند.

این نماینده مجلس افزود: بعد از مدت‌ها که نمایندگان استان اردبیل دور هم جمع نمی‌شدند هفته گذشته در جلسه‌ای دو ساعته کنار هم نشستیم تا در خصوص 17 گزینه‌ای که برای استانداری اردبیل مطرح و توسط نمایندگان پیشنهاد شده بود بحث و بررسی‌‌‌ها را انجام دهیم.

برومند عنوان کرد: در نهایت با رای‌گیری انجام شده پنج نفر به ترتیب بالاترین رای را به دست آوردند که قرار شد این پنج نفر برنامه‌های خود را پس فردا ارائه کنند تا بتوانیم در این زمینه نظر نهایی را روی سه گزینه اعلام کرده و به وزارت کشور معرفی کنیم.

وی گفت‌: قرار نیست وزارت کشور گزینه مد‌نظر خود را معرفی کند و نظر مجمع نمایندگان و نماینده ولی فقیه در استان را جویا نشود که به یقین ما جلوی انتخاب استاندار به شکل تحمیلی خواهیم ایستاد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در مورد تک تک گزینه‌هایی که نمایندگان استان مطرح کرده بودند بحث‌ها و بررسی‌ها انجام شد و در این بین گزینه بنده نیز از اکثریت رای برخوردار بوده که امیدواریم در نهایت آنچه که به صلاح استان اردبیل و پیشرفت منطقه است بروز دهد و نظر مساعد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل را شاهد باشیم.

برومند یادآور شد: هر چند برخی از نمایندگان پر‌مدعا سعی داشتند تا گزینه خود را به هر نحو ممکن غالب کنند اما قرار شد با نظر جمع و اکثریت گزینه‌هایی که بیشترین رای را بیاورند مورد تایید باشند.

وی خاطرنشان  کرد: البته در این زمینه شاخصه‌ها و معیارهایی تعیین شده که بر اساس آن استاندار آینده باید انتخاب شود و قرار نیست در این امر خود‌سری را شاهد باشیم.

این نماینده مجلس در خصوص انتظار نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار از استاندار آینده گفت: انتظار ما این است که پروژه‌های زیربنایی و معطل مانده هر چه سریع‌تر جمع‌بندی شده و چهره استاندار آینده که چهره اقتصادی و عمرانی و کارآمد خواهد بود بر چهره سیاسی صرف او غلبه کند.

برومند ابراز داشت: قطعاً ما انتظار داریم که استاندار آینده با در نظر گرفتن منفعت و مصالح عمومی کارهای شایسته را انجام دهد و بتواند حرکت‌های رو به جلو را به سرانجام برساند.

وی تاکید کرد: ما در مقابل استاندار جدید در صورت تعیین شدن از سوی وزارت کشور، مقاومت خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد چنین شخصی چهار سال وقفه در کارها و پیشبرد امور به وجود آورد.

این نماینده مجلس اهمیت دادن به بخش کشاورزی را به عنوان پایه اقتصادی منطقه ضروری اعلام کرد و ادامه داد: این بخش به دلایل مختلف در ضعف و قصور و کوتاهی نگه داشته شده و ضرورت دارد بخش صنعت هم‌راستا با توسعه کشاورزی تقویت و حمایت شود.

برومند در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل حل مشکل آب در منطقه را از اولویت مدیریت آینده استان اردبیل توصیف کرد و گفت: انتظار ما این است که واحدهای تولیدی، صنایع بسته‌بندی به ویژه کارخانه نساجی با توجه به کشت پنبه مورد اهتمام قرار گیرد تا این صنایع زمینه اشتغال پایدار را فراهم کند.

انتهای پیام/62001/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول