اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

سالن‌های نمایش یزد تا اردیبهشت‌ماه سال آینده در رزرو است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برنامه‌ریزی‌های خوبی که برای تئاتر استان شده است، گفت: سالن‌های نمایش یزد تا اردیبهشت‌ماه سال آینده توسط گروه‌های نمایشی رزرو شده است.

سالن‌های نمایش یزد تا اردیبهشت‌ماه سال آینده در رزرو است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بهرام عبدالحسینی صبح امروز در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران بیست و سومین جشنواره تئاتر استان یزد اظهار کرد: تئاتر در استان یزد به برنامه‌ریزی برای کیفی‌سازی نیاز دارد و گروه‌های نمایشی و فعالان تئاتر و نمایش استان باید این مهم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه کیفی‌سازی آثار به رونق تئاتر استان کمک خواهد کرد، افزود: کیفی‌سازی آثار نمایشی تا حد زیادی در جشنواره استانی تئاتر یزد مشاهد شد و همین امر نیز سبب شده است تا سالن‌های نمایش یزد تا اردیبهشت‌ماه سال آینده توسط گروه‌های نمایشی رزرو شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه رونق تئاتر در این استان آغاز شده است، اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجمن نمایش، سالن‌های نمایش استان تا اردیبهشت سال آینده خالی نخواهد ماند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه محوری باید استمرار داشته باشد، خاطرنشان کرد: برنامه محوری و کیفی‌سازی آثار نمایشی باید در دستور کار جدی گروه‌های نمایشی باشد و گروه‌ها در انتخاب‌های خود از فیلمنامه تا بازیگر، دقت‌نظر به خرج دهند.

عبدالحسینی همچنین با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر استانی امسال با شیوه جدیدی آغاز شد، ادامه داد: برگزاری بخشی از جشنواره در شهرستان‌های استان یک گام رو به جلو برای تئاتر بود و این اقدام می‌تواند هنرهای نمایشی را در شهرستان‌های استان نیز احیا کند و حتی استعدادهای شهرستانی را نیز به عرصه هنرنمایی بکشاند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاکید بر تقویت گرو‌ه‌های تئاتری در شهرستان‌ها یادآور شد: به طور قطع تقویت گروه‌های نمایشی می‌تواند تا حد زیادی به شکوفایی و کیفی‌سازی تئاتر در مرکز استان نیز کمک کند.

مشاور هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به استقبال چشمگیر یزدی‌ها از جشنواره تئاتر تصریح کرد: تئاتر استان یزد طی دو سال گذشته روند رو به جلویی را طی کرده است.

عباس ملازینلی افزود: هر چند در ابتدای امسال به خاطر برخی از مشکلات که در سراسر کشور فراگیر بود، تئاتر رونق خاصی نداشت اما در حال حاضر با تلاش‌های انجمن نمایش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، تئاتر رشد خود را آغاز کرده است.

رئیس انجمن نمایش استان یزد نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از روند برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی، از تلاش‌ها و توجه مدیرکل ارشاد اسلامی یزد به مقوله تئاتر قدردانی کرد.

محمدرضا ابوالحسنی تاکید کرد: به طور قطع احیای هنرهای نمایشی و تئاتر نیازمند حمایت مسئولان فرهنگی استان بوده و این حمایت تاکنون از سوی اداره ارشاد اسلامی استان یزد به خوبی صورت گرفته است.

به گزارش فارس، در جشنواره تئاتر استان یزد که در روزهای هشتم تا 12 شهریورماه سال جاری برگزار شد، دو نمایش «من دارم به تاهو فکر می‌کنم توچی؟» به کارگردانی محمد کریم‌پور و «نقل زنان سنگی» به کارگردانی علی شکاری، برگزیده بیست و سومین جشنواره تئاتر استان یزد و شایسته شرکت در جشنواره تئاتر منطقه‌ای شدند.

انتهای پیام/2464/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول