اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی هفته گذشته رخ داد

انجام بیش از 2000 ماموریت فوریت‎های پزشکی ‎ در اصفهان

رئیس اداره اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه اصفهان گفت: تکنسین‌های فوریت‎های پزشکی اورژانس استان اصفهان در هفته گذشته با حضور بر بالین 2 هزار و 64 بیمار و مصدوم به آنان خدمات پیش بیمارستانی 115 ارائه کردند.

انجام بیش از 2000 ماموریت فوریت‎های پزشکی ‎ در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی مرکز فوریت‎های پزشکی ‎ در اصفهان، مهرداد آرتنگ، رئیس اداره اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان از 13 تا 19مهرماه با انجام دو هزار 64 مأموریت و حضور بر بالین 403 بیمار و مصدوم به صورت سرپایی به آنان خدمات‌رسانی کرده و در یک هزار و 407 مورد دیگر حادثه‎دیدگان را ضمن انجام اقدامات پیش بیمارستانی با آمبولانس‌های 115 به بیمارستان منتقل کردند.

وی افزود: در این مدت 215 بیمار با ناراحتی‎های قلبی،67 تن با بیماری‎های تنفسی، 49 بیمار با‎مسمومیت‎های دارویی و غذایی از خدمات این مرکز بهره‎مند شدند.

آرتنگ تصریح کرد: کارشناسان اورژانس از دو هزار و  64 مأموریت انجام شده خود در  778 مورد به محل حوادث رانندگی اعزام شده و در 83 تصادف جاده‎ای و 695 سانحه رانندگی در حوزه شهری به حادثه‎دیدگان خدمات‎رسانی کردند.

*مصدومیت پنج نفر بر اثر واژگونی یک پراید در محور فولاد‎شهر-نجف‎آباد

وی اظهار کرد: ساعت 13:30 روز پنج‌شنبه 18 مهرماه 92 طی تماس تلفنی با اتاق فرمان 115 این شهرستان اعلام شد که یک دستگاه خودرو پراید در محور فولاد‎شهر-نجف‎آباد نزدیک به منطقه جوزدان، واژگون و حال سرنشینان آن وخیم گزارش شد.

آرتنگ متذکر شد: براساس این گزارش، یک واحد امدادی از اورژانس پیش‌بیمارستانی 115 و یک واحد امدادی آمبولانس هلال‎احمر بر بالین مصدومان حاضر شدند و مصدومان این حادثه را پس از  ارائه خدمات اولیه درمانی، توسط آمبولانس به بیمارستان شهید مطهری فولادشهر منتقل کردند.

رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: تکنسین‎های فوریت‎های پزشکی اورژانس استان اصفهان در  هفته گذشته با حضور بر بالین دو هزار 64 بیمار و مصدوم به آنان خدمات پیش بیمارستانی 115 ارائه کردند.

*جوان 26 ساله از خطر سقوط از ارتفاع جان سالم به در برد

صبح امروز جوان 26 ساله‌ای در شهرستان نجف‌آباد ضمن برق گرفتگی و سوختگی دست‌ها، از  ارتفاع سقوط کرده و دچار آسیب شدید به ستون فقرات شد.

مجتبی حاج علی عسگری، مسئول امور پایگاه‌های شهرستان نجف‌آباد در خصوص جزئیات این حوادث، گفت: صبح امروز یکشنبه 21 مهرماه طی تماسی با اتاق فرمان 115 شهرستان نجف‎آباد اعلام شد که جوان 26 ساله‎ای در خیابان فردوسی مرکزی شهرستان نجف‎آباد دچار برق گرفتگی و به دنبال آن، سقوط از ارتفاع شده است.

وی افزود: بلافاصله یک واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی 115 از نجف‎آباد به محل حادثه اعزام شد.

مسئول امور پایگاه‌های شهرستان نجف‎آباد اضافه کرد: تکنسین‎های اورژانس پس از رسیدن بر بالین مصدوم و کنترل علائم حیاتی وی که بر اثر برق گرفتگی دچار سوختگی کف‎دستان و همچنین منجر به سقوط از ارتفاع و دچار ضربه شدید در ناحیه گردن و دستها و پاها شده بود را پس از ارائه خدمات اولیه درمانی توسط آمبولانس به بیمارستان شهید منتظری شهرستان نجف‎آباد منتقل کردند.

انتهای پیام/63012/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول