اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شعار انسجام ملی، نگاه پیشگیرانه

برنامه‌های هفته ایمنی در برابر زلزله در استان مرکزی برگزار می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: برنامه‌های هفته ایمنی در برابر زلزله در استان مرکزی برگزار می‌شود.

برنامه‌های هفته ایمنی در برابر زلزله در استان مرکزی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسنعلی نظیفی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی، اظهار داشت: به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برنامه‌های مختلفی با رویکرد توسعه فرهنگ پیشگیری و کاهش آسیب‌ها از طریق اطلاع رسانی و آموزش مردم استان برای مقابله با بحران برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌های هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی از بیستم تا بیست و ششم مهر ماه با شعار انسجام ملی، نگاه پیشگیرانه و مدیریت جامع مخاطرات اجرا می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی رویکرد آشنایی شهروندان با بلایای طبیعی و آموزش همگانی در سطح نواحی، اجرای مانور پناه گیری صحیح، تخلیه امن و اسکان اضطراری در مدارس، آموزش اطفاء حریق و امداد و نجات با همکاری کارشناسان آتش نشانی و هلال احمر و برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزشی در اماکن عمومی را از اهم برنامه‌های ستاد مدیریت بحران اعلام کرد.

نظیفی با بیان اینکه در بررسی کارشناسی مشخص شده که هر 24 ساعت یک زلزله در کشور رخ می دهد، تصریح کرد: این وضعیت ایجاب می‎کند که هر لحظه برای مواجهه با شرایط اضطراری ناشی از زلزله آماده باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی با تاکید بر اهمیت پیشگیری و آمادگی برای مواجهه با حوادث طبیعی بیان داشت: این هفته فرصتی است تا با بررسی توانمندی‎های خود و جامعه بر افزایش توانمند سازی این دو بخش برای روبه‌رو شدن با حوادث طبیعی تلاش کنیم.

انتهای پیام/87001/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول