اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در گلستان:

اختلاف سلیقه مانع وحدت نیست

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان با بیان اینکه در عین اختلاف سلیقه می‏توان باهم متحد بود، گفت: اختلاف سلیقه مانع وحدت نیست.

اختلاف سلیقه مانع وحدت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی بعد از ظهر امروز در دیدار با دانش‏آموزان گرگانی در پاسخ به این سئوال که با وجود اختلاف نظرات شیعه و سنی، وحدت آنها چگونه امکانپذیر است؟ اظهار داشت: شیعه و سنی اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند و اختلافات نمی‏توانند به وحدت آنها ضربه بزنند.

وی افزود: قرآن خطاب به یهودیان و مسیحیان که اهل کتاب بوده و در رابطه با ذات اقدس الهی اشتراک نظر دارند توصیه می‏کند که با یکدیگر متحد شوند.

* شیعه و سنی اشتراکات زیادی دارند

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شیعه و سنی در زمینه‏های زیادی همچون پروردگار، دین، قرآن، نماز، قبله، حج، آخرت، ذبح گوسفند و دفن میت اشتراک دارند.

نورمفیدی در پاسخ به سئوالی در خصوص تفکر وهابیت با بیان اینکه وهابیون یک گروه تکفیری هستند، گفت: به کسی که خودش را معیار حق و دیگران را کافر بداند تکفیری می‏گویند.

به گفته وی، تکفیری‏ها آبروی دین و اسلام را می‏برند و هیچ عقل و منطقی کار آنها را تایید نمی‏کند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه ما حتی مسیحیان و یهودیان را که کتاب آسمانی دارند متدین می‏دانیم، اضافه کرد: کار کسی که خود را معیار حق مطلق و هیگران هیچکاره بداند خلاف اخلاق اسلامی است.

نورمفیدی تأکید کرد: گفت‏وگو با وهابیون درباره مضموم بودن نگرش آنها باید توسط افراد آشنا به تفکرات آنها آشنا باشند که وجود چنین افرادی در جهان اسلام و ایران زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: در همین رابطه سال آینده کنگره‏ای بین‏المللی از طرف آیت‏الله مکارم شیرازی با حضور علمای شیعه و سنی در قم برگزار خواهد شد.

* عقل و دل دو راه مهم رسیدن به پروردگار هستند

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه اقتدا به امام جماعت خانم چه حکمی دارد؟ اظهار داشت: برخی از علما در صورت زن بودن مأمومین مجاز دانسته‏اند، اما بهتر است در اینگونه مسائل به مرجع تقلید خود مراجعه کنید.

نورمفیدی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص راه‏های رسیدن به پروردگار، عقل و دل را دو راه مهم در این زمینه دانست و توضیح داد: عقل پیغمبر باطنی است و با استفاده از آن باید کارهای خود را تجزیه و تحلیل و حق را از باطل شناسایی کنیم.

وی با اشاره به مورچه گفت: مورچه ضعیف‏ترین موجودات است، اما با نظم زندگی می‏کند، این نظم را از کجا آورده است؟ قرآن برای اینکه ما را متوجه وجود ذات اقدس الهی کند این راه‏ها را نشان می‏دهد.   

انتهای پیام/83003/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول