اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن عسل ایران:

تدوین برنامه‌های راهبردی در صنعت عسل ضروری است

رئیس انجمن زنبورداران و تولید‌کنندگان عسل ایران گفت: تدوین برنامه‌های راهبردی در صنعت عسل بسیار ضروری است و در این باب باید اردبیل پیشقدم شود.

تدوین برنامه‌های راهبردی در صنعت عسل ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالرضا بیگناه صبح امروز در جلسه انجمن زنبورداران و تولید‌کنندگان عسل ایران اظهار داشت: در تمامی کشورهای پیشرفته به زنبورداری و عسل به عنوان یک صنعت پیشرو و در آمد‌ساز نگریسته می‌شود، ولی متاسفانه در کشور ما زنبورداری و تولید عسل آن چنان که باید مورد توجه قرار گیرد، نگرفته است.

وی افزود: امیدواریم دولت جدید به حوزه زنبورداری و عسل توجه بیشتری کند، چرا که کشورهای فاقد این موهبت الهی و طبیعی از ما پیشی گرفته‌اند و در حال حاضر حتی در بسیاری از کشورها دانشکده‌های زنبور‌ عسل نیز ایجاد شده است.

رئیس انجمن زنبورداران و تولید‌کنندگان عسل ایران خاطرنشان کرد: ضرورت‌های تولید ایجاب می‌کند که مقداری موم به کشور وارد شود تا صنعت زنبورداری کشور احیا شود.

بیگناه همچنین به عضویت بسیاری از صاحبان صنایع مرتبط با زنبورداری و عسل در انجمن عسل ایران اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حضور دیگر صاحبان صنایع مرتبط با زنبورداری موجب رشد و شکوفایی این صنعت شویم.

این مسئول تدوین برنامه‌های راهبردی، استفاده از نظرات کارشناسان و فعالان این بخش را در جهت رشد کیفی زنبورداری و عسل را ضروری خواند و ادامه داد: امیدواریم ما نیز مانند بسیاری از کشورها به صورت آکادمیک به این قضیه توجه کنیم.

رئیس انجمن زنبورداران و تولید‌کنندگان عسل ایران تاکید کرد: استان اردبیل با توجه به اینکه قطب تولید عسل در کشور بوده و از لحاظ کمیت و کیفیت جایگاه ویژه‌ای دارد، باید در پیشبرد این اهداف و سیاست‌ها پیشقدم شود.

بیگناه در پایان سخنان خود اذعان داشت: توجه به این صنعت می‌تواند با توجه به ارز‌آوری مفید برای تولید‌کنندگان و فعالان این بخش باشد، به شرط آنکه بتوان سیاست‌های راهبردی را در این زمینه با جدیت دنبال کرده و به مقاصد اصلی رسید.

انتهای پیام/62004/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول