اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره پایش حیات وحش محیط زیست استان بوشهر تاکید کرد

لزوم ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی در ارتباط با حفظ گونه‌های حیات وحش

مسئول اداره پایش حیات وحش محیط زیست استان بوشهر گفت: ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی در ارتباط با لزوم حفاظت و حراست از گونه‌های حیات وحش از جمله پرندگان شکاری و عدم زنده‌گیری آن‌ها ضروری است.

لزوم ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی در ارتباط با حفظ گونه‌های حیات وحش

خسرو درویشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر گفت: اگر در اکوسیستم‌های طبیعی خللی وارد شود و اینگونه و یا گونه‌هایی از جانداران آن اکوسیستم حذف و یا با کاهش شدید جمعیت رو به رو شوند بالطبع اثرات زیانبار آن بر کل چرخه اکوسیستم مشهود و لزوم حفاظت از آنها بیش از پیش ضروری خواهد بود.

وی بیان کرد: شاهین‌سانان در راس هرم غذایی پرندگان هستند و جمعیت‌های پایین خود را کنترل می‌کنند.

وی با بیان اینکه شکار این پرندگان هزینه‌های مالی برای استان دربردارد، ادامه داد: اکوسیستم‌های طبیعی دارای یک موازنه و تعادل زیستی هستند که هر گونه دستکاری و برهم‌زدن این تعادل اثرات زیانباری بر کل مجموعه اکوسیستم وارد می‌کند که اگر این پرندگان بی‌رویه شکار شوند، جبران این اثرات تخریبی نیازمند زمان و هزینه زیادی می‌شود و در برخی موارد غیرقابل برگشت است.

مسئول اداره پایش حیات وحش محیط زیست استان بوشهر گفت: ارتقا فرهنگ زیست محیطی در ارتباط با لزوم حفاظت و حراست از گونه‌های حیات وحش از جمله پرندگان شکاری و عدم زنده‌گیری آنها برای سوءاستفاده برخی از شیوخ کشورهای همسایه جایگاه مهمی در اشاعه فرهنگ و رویکردهای زیست محیطی دارد.

درویشی افزود: ارتقای فرهنگ زیست محیطی برای حفظ گونه‌های حیات وحش با تعامل و ارتباط مشترک سازمان محیط زیست و تشکل‌های مردم نهاد و مدیریت زیست بومی زیستگاه‌های حیات وحش با بهره‌گیری از مردم بومی مناطق امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/66006/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول