اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی اسدآباد مطرح کرد

توسعه روستایی در گرو مشارکت اجتماعی روستائیان

بخشدار مرکزی اسدآباد توسعه و پیشرفت در روستاها را مستلزم وجود مشارکت اجتماعی روستائیان خواند.

توسعه روستایی در گرو مشارکت اجتماعی روستائیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، پیش از ظهر امروز به منظور آشنایی شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و پیرسلمان شهرستان اسدآباد با وظایف و رسالت خود، یک دوره آموزشی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

بخشدار مرکزی اسدآباد در این مراسم با اشاره فلسفه تشکیل شوراها، اظهار داشت: شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم در روستاها باید با وظایف و رسالت خود آشنا و در توسعه و آبادانی روستاها تلاش کنند.

محمدرسول طاهری با بیان اینکه در بحث مشورت گروهی باید افراد نسبت به جامعه و مشکلات آگاهی و دانش کافی داشته باشند، افزود: اعضای شورای شهر باید با همدلی، تعامل و تبادل نظر، تصمیمات مناسبی برای توسعه جامعه بگیرند.

وی با تأکید بر رعایت عدل و انصاف در جامعه روستایی، از اعضای شوراهای اسلامی خواست از موضوعات تنش‌زا کناره بگیرند و اختلاف و چالش را از جامعه روستایی دور کنند.

بخشدار مرکزی اسدآباد توسعه و پیشرفت در روستاها را مستلزم وجود مشارکت اجتماعی روستائیان خواند و گفت: باید با تعامل و هماهنگی بیشتر مردم را در امور مختلف مشارکت دهیم زیرا این امر می‌تواند در توسعه روستا تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات در جامعه می‌تواند موجب توسعه روستا شود، خاطرنشان کرد: یکی از امور که در امر خودیاری و مشارکت مردمی مهم و ضروری است، جمع‌آوری زکات است.

در ادامه این دوره آموزشی، یکی از کارشناسان امور شوراهای اسلامی در استانداری همدان به آئین‌نامه‌ها و قوانین شوراها اشاره کرد و توضیحاتی را در خصوص فعالیت و برنامه شوراها برای اعضای شوراهای روستاهای این شهرستان ارائه داد.

انتهای پیام/89008/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول