اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شرکت‌های تعاونی پره مازندران خبر داد:

پیش‌بینی برداشت 10 هزار تنی ماهیان استخوانی در مازندران

رئیس شرکت‌های تعاونی پره مازندران با بیان اینکه حدود 70 میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های مازندران رهاسازی شد، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود 10 هزار تن برداشت داشته باشیم.

پیش‌بینی برداشت 10 هزار تنی ماهیان استخوانی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، حسین آقاپور امشب در مراسم آغاز فصل بهره‌برداری از ماهیان استخوانی شرکت تعاونی ماهیگیران پره شهید مطهری سرخرود اظهار داشت: 54 شرکت تعاونی در قالب چهار هزار و 200 صیاد در مازندران فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این تعاونی‌ها 20 مهرماه هر سال فعالیت صید خود را آغاز می‌کنند، گفت: هر سال بیش از هفت هزار تن برداشت ماهی پره داریم.

این مسئول با اشاره به اینکه مشکل عدیده‌ای با صیادان شرق مازندران داریم، بیان داشت: این صیادان زیر خط فقرند و بدهی زیادی به اتحادیه دارند.

آقاپور با اعلام اینکه در دو دهه اخیر با تکثیر و رهاسازی شاهد تولید 70 درصدی ماهیان سفید هستیم، عنوان کرد: با رعایت استانداردها، قوانین و مقررات صید با افزایش صید مواجه می‌شویم.

رئیس شرکت‌های تعاونی پره مازندران صید غیرمجاز را مهمترین مشکلات جامعه صیادی برشمرد و افزود: باید با همکاری مسئولان هر چه زودتر از این امر جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مشکلات مختص به جامعه صیادی نیست، تصریح کرد: به خاطر افزایش تورم و تحریم در کشور شاهد مشکلات زیادی در کشور هستیم و لازم است همه با همکاری، وفاق و همدلی در جهت رفع این مشکلات اقدام کنیم.

این مسئول با بیان اینکه حدود 70 میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های مازندران رهاسازی شد، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود 10 هزار تن برداشت داشته باشیم.

آقاپور با اشاره به بحث بیمه که یکی از مهمترین دغدغه جامعه صیادان است، گفت: از 27 درصدی که برای بیمه صیادان در نظر گرفته شد دولت در سال 88 مصوب کرد که 10 درصد از بیمه این افراد را تامین کند اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی تاکنون این امر تحقق نیافته است.

انتهای پیام/86010/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول