اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستک تأکید کرد

لزوم تعامل دستگاه‌ها برای مبارزه با قاچاق سوخت

فرماندار بستک گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی و شهروندان موظف هستند در راستای جلوگیری از قاچاق به ویژه در بخش سوخت تعامل و همکاری داشته باشند.

لزوم تعامل دستگاه‌ها برای مبارزه با قاچاق سوخت

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، محمد مشتاق‌زاده ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان که با حضور دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان برگزار شد از پدیده شوم قاچاق کالا به عنوان یک معضل بزرگ اقتصادی یاد کرد و اظهار داشت: این پدیده به عنوان یک عارضه اقتصادی عوارض و تبعات متعدد در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... دارد و مبارزه با آن نیازمند عزم ملی در پرتو همکاری مسئولان و شهروندان است.

وی با انتقاد نسبت به عدم استقرار شرکت نفت در شهرستان بستک افزود: این امر پذیرفته نیست که شهرستانی که با معضل قاچاق سوخت روبروست فاقد مدیریت و متولی امر باشد.

فرماندار بستک تصریح کرد: حضور دو روز در هفته نماینده شرکت نفت کافی نیست و باید به شکل مستمر و مداوم این حضور شکل گیرد.

رئیس کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان بستک بر کنترل راه‌های اصلی و فرعی شهرستان تأکید و بیان داشت: به منظور برخورد با متخلفان لازم است تورهای ایست و بازرسی در مسیرهای قاچاق سوخت تعریف شود.

مشتاق‌زاده یکی از راه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: برای حل ریشه‌ای معضل قاچاق باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود و همه مسئولان و اصحاب رسانه باید با راهکارهای فرهنگی، قاچاق را به عنوان پدیده‌ای شوم و زیان‌بار به جامعه معرفی کنند.

فرماندار شهرستان بستک بر نیازسنجی واقعی سوخت شهرستان تأکید کرد.

محمود صابری دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز هرمزگان نیز در ادامه اظهار داشت: وضعیت خاص هرمزگان، ویژگی‌های فرهنگی و جغرافیایی، داشتن جزیره‌ها، خورها و نوارهای ساحلی طولانی، این استان را در معرض قاچاق سوخت قرار داده است.

وی با تأکید براینکه لازم است منافذ و خروجی‌ها در مسیر تأمین، عرضه و توزیع سوخت بسته شود، تصریح کرد: ریسک پایین و درآمد بالا باعث جذابیت قاچاق سوخت شده و به اقتصاد ملی ضربه وارد می‌کند.

این مسئول به ضرورت برخورد نیروهای انتظامی و قضایی با قاچاقچیان اشاره کرد و افزود: باید با تدوین قوانین سخت‌گیرانه ضمن ایجاد بازدارندگی، ریسک و هزینه قاچاق را افزایش داد.

انتهای پیام/88006/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول