اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر:

آگاهی عمومی مردم در مدیریت حادثه شهر شنبه تاثیرگذار بود

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: در مدیریت بحران زلزله در شهر شنبه، نقش آموزش و آگاهی عمومی مردم بسیار تاثیرگذار بود.

آگاهی عمومی مردم در مدیریت حادثه شهر شنبه تاثیرگذار بود

شاپور رستمی ظهر امروز در حاشیه مانور امداد و نجات زلزله و دریا اظهار داشت: ایران اسلامی و استان بوشهر در منطقه‌ای هستند که هرازچند گاهی شاهد بروز حوادث طبیعی در آن هستیم.

وی با اشاره به زلزله 6 ریشتری در شهر شنبه تصریح کرد: عوامل متعددی در کاهش تلفات و خسارات زلزله شنبه موثر بودند که عمده‌ترین آن اگاهی و آموزش مردمی بود.

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: حضور نیروهای مردمی، هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و مدیریت واحد و حمایت دستگاه‌های ملی به ویژه پیام به موقع مقام معظم رهبری از دیگر عوامل مهم در مدیریت مطلوب زلزله شنبه بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر نیز با اشاره به روند برگزاری مانور گفت: این مانور با هماهنگی مدیریت بحران استانداری، مشارکت اعضای کارگروه‌های تخصصی مدیریت بحران و با محوریت هلال‌احمر برگزار می‌شود.

عبدالکریم شعبا‌ن‌زاده افزود: هدف ما در این مانور ارزیابی از توان نیروهای امدادی و تجهیزات در اختیار و آموزش فراگیر امدادی به عموم مردم است.

وی گفت: استان بوشهر جزو استان‌های حادثه‌خیز محسوب می‌شود و در یکسال اخیر حوادث متعددی از جمله طوفان، سیل و زلزله در این استان موجب از بین رفتن شماری از هم‌استانی‌ها شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر بیان کرد: می‌طلبد اعضای کارگروه‌های تخصصی در استان این آمادگی را داشته باشند تا در مواقع بحرانی توان امدادی خود را بالا برده و در کم شدن خسارات نقش داشته باشند.

مانور امداد و نجات زلزله و دریا در ساحل بوشهر با محوریت وقوع زلزله در بافت قدیم بوشهر و حضور نیروهای امدادی و کمک به آسیب‌دیدگان با موفقیت برگزار شد.

انتهای پیام/66006/ک20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول