اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس خبر داد

برگزاری مناقصه اتمام جاده سقز مریوان

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس از قول مساعد معاون راه روستایی وزارت مسکن و شهرسازی به منظور برگزاری مناقصه 13 کیلومتر باقیمانده از جاده سقز مریوان ظرف 2 ماه آینده خبر داد.

برگزاری مناقصه اتمام جاده سقز مریوان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محسن بیگلری ظهر امروز در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی استان کردستان مشکل اصلی در استان را کمبود اعتبارات و وجود پروژه‌های بسیار در بخش راه و شهرسازی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اداره ‌کل مسکن و شهرسازی متولی ساخت 2 بیمارستان در شهرهای سقز و بانه است، گفت: این طرح‌ها که از جمله مصوبات دور دوم سفرهای ریاست جمهوری بود تا زمان تشدید تحریم‌ها از پیشرفت مناسبی برخوردار بود.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه پیشرفت بیمارستان شهر سقز را 40 درصد عنوان کرد و گفت: این مرکز درمانی در زمینی به مساحت چهار هکتار و با 160 تخت بستری در حال احداث است.

بیگلری افزود: بیمارستان 64 تختخوابی شهر بانه نیز در زمینی به مساحت پنج هکتار ساخته می‌شود که در حال حاضر 43 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: بیمارستان شهر سقز 30 میلیارد تومان و بیمارستان بانه نیز 15 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی احداث بیمارستان‌ها، بزرگراه سقز میاندوآب، کنارگذر فرودگاه سقز، جاده سقز مریوان، بانه مریوان و آسفالت راه‌های روستایی را مهم‌ترین پروژه‌های این شهرها عنوان کرد.

بیگلری با بیان اینکه در تمامی این طرح‌ها با مشکل مواجه هستیم، اظهار داشت: میانگین آسفالت راه‌های روستایی در کشور 70 درصد در استان کردستان 40 درصد و در شهرستان سقز تنها 30 درصد است.

وی افزود: در شهرستان بانه با 40 درصد آسفالت راه‌های روستایی از میانگین استان بالاتر هستیم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی از قول مساعد معاون راه روستایی وزارت مسکن و شهرسازی به منظور برگزاری مناقصه 13 کیلومتر باقیمانده از جاده سقز مریوان ظرف 2 ماه آینده خبر داد.

بیگلری افزود: قرار شده است حداقل پنج کیلومتر از راه‌های روستایی سقز نیز آسفالته شود که این رقم پنج درصد از وعده رئیس‌جمهور برای تحقق یک‌هزار کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی در کشور طی 100 روز نخست تشکیل دولت را شامل می‌شود.

وی همچنین با گلایه از نبود مرکز ام آر.آی در شهرستان سقز و در کنار آن وجود پنج دستگاه از این امکان در مرکز استان گفت: قرار شده است با انجام سطح‌بندی این مشکل نیز به‌زودی مرتفع شود.

نماینده مردم سقز و بانه در پایان ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ تدابیر لازم زمینه بهره‌مندی شهرستان‌های سقز و بانه از امکاناتی متناسب فراهم شود.

انتهای پیام/79012/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول