اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت خبر داد

افزایش 40 درصدی آتش‌سوزی جنگل‌های گیلان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت از افزایش 40 درصدی آتش‌سوزی جنگل‌های گیلان در دو ماه اخیر خبر داد.

افزایش 40 درصدی آتش‌سوزی جنگل‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی مقصودی بعد از ظهر امروز در دیدار با فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه جنگل‌های گیلان و مازندران جزو جنگل‌های ملی محسوب می‌شوند، اظهار کرد: این جنگل‌ها باید به صورت جدی صیانت شوند.

وی، اجرای طرح صیانت از مراتع بالادستی را مهم دانست و تصریح کرد: در دو ماه اخیر آتش‌سوزی در جنگل های استان 40 درصد افزایش داشته است.

این مسئول، بی‌احتیاطی را اصلی‌ترین دلیل افزایش ضریب آتش‌سوزی در جنگل‌ها دانست و افزود: در صورتی که برای برطرف شدن این معضل تمهیدی اندیشیده نشود شاهد از بین رفتن سرمایه کلی خواهیم بود.

وی، ارتباط تنگاتنگ دو ارگان مذکور را ثمربخش خواند و یادآور شد: در تمام حریق‌ها ما پای کار هستیم.

مقصودی، اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع را دارای ساختاری خاص دانست و خاطرنشان کرد: اطفای حریق جنگل‌ها با آتش‌سوزی شهری کاملاً متفاوت است.

مدیرعامل آتش‌نشانی رشت، متذکر شد: نتیجه تبادل اطلاعات بین سازمان آتش‌نشانی و یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به نفع دو ارگان است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در جلسه مذکور کار آتش‌نشانان را بسیار سخت‌تر از کار پلیس عنوان کرد.

اصغر اکبری، با بیان اینکه هر دو این ارگان وظیفه خدمات‌رسانی و اطفای حریق را به‌عهده دارد، تصریح کرد: امیدواریم با همیاری و کمک بتوانیم در راستای این کار خطیر اثرگذار باشیم.

فرزاد جهانی، معاون اداری‌مالی سازمان آتش‌نشانی رشت نیز در جلسه مذکور پیشنهاد انعقاد تفاهمنامه بین دو ارگان مذکور را داد که مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول