اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) مطرح کرد

اهتمام امام محمدباقر (ع) به ترویج علوم و تربیت عالمان

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل‌‌بیت (ع) گفت: امام محمدباقر (ع) نسبت به نشر علوم و پرورش عالمان اهتمام فراوانی داشت و این کار پس از وی توسط امام صادق (ع) به طور وسیع‌تر توسعه پیدا کرد.

اهتمام امام محمدباقر (ع) به ترویج علوم و تربیت عالمان

حجت‌الاسلام حسین نقده‌دوزان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) اظهار داشت: پیشوای پنجم شیعیان یکی از حاضران در صحنه کربلا بود و پس از آن واقعه به تدریج که از خفقان موجود کاسته ‌شد، حضرت با فرصت‌طلبی به نشر علوم الهی پرداخت.

وی با بیان این‌که جایگاه علمی امام محمدباقر (ع) با توجه به نقل روایات فراوان قابل دریافت است، گفت: بیشترین روایات معارفی از امام صادق (ع) و امام محمدباقر (ع) نقل شده است که این امر نشان‌دهنده جایگاه علمی این امامان بزرگوار است.

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) ادامه داد: این امامان نسبت به نشر علم و پرورش عالمان اهتمام فراوانی داشتند و این کار پس از ایشان توسط امام صادق (ع) به نحو وسیع‌تر توسعه پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: گشاده‌رویی امام محمدباقر (ع) سبب جذب افراد مختلف و گسترش تعلیم معارف اسلامی شد.

حجت‌الاسلام نقده‌دوزان یادآور شد: انحراف عقاید و روش و منش مسلمانان مهم‌ترین عامل تهدیدکننده دوران امام محمدباقر (ع) بود بنابراین این امام بزرگوار در زمینه تصحیح عقاید و افکار گام‌های اساسی برداشت.

وی تصریح کرد: امام محمدباقر (ع) قصد درگیری مستقیم و مسلح با حکومت آن دوران را نداشت بنابراین روش علمی را برای مبارزه اتخاذ کرد.

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به شرایط دوران کنونی عنوان کرد: در دوران کنونی برای مقابله با انحرافات فکری نباید ناامید شد و باید کاری کرد که صدای اسلام صحیح و اصیل به گوش جهانیان برسد.

انتهای پیام/78003/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول