اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیتی جامعةالزهرا:

امام محمدباقر (ع) با تربیت اصحاب فاصله جامعه از سنت نبوی را از بین برد

معاون تربیتی جامعةالزهرا گفت: امام محمدباقر (ع) برای جبران فاصله‌ای که از سنت پیامبر اکرم (ص) به‌وجود آمده بود، اصحاب فراوانی تربیت کرد.

امام محمدباقر (ع) با تربیت اصحاب فاصله جامعه از سنت نبوی را از بین برد

حجت‌الاسلام احمد شیخ‌بهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) اظهار داشت: پیشوای پنجم شیعیان دارای لقب باقرالعلوم است چراکه در دوران این امام بزرگوار علوم شکافته شد و انواع تفکرات و ایده‌های اسلامی رواج پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام محمدباقر (ع) از هر فرصتی برای ایستادگی و مقاومت در برابر انحرافات استفاده کرد تا اسلام ناب محمدی را ترویج کند.

معاون تربیتی جامعةالزهرا با اشاره به شرایط دوران پیشوای پنجم شیعیان گفت: این امام بزرگوار برای جبران فاصله‌ای که از سنت پیامبر اکرم (ص) به‌وجود آمده بود، اصحاب فراوانی تربیت کرد.

وی ادامه داد: اصحاب پیشوای پنجم شیعیان به تبیین کلمات پیامبر اکرم (ص) و آیات قرآن، مسائل توحید، مبدا، معاد، انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی، زندگی و سبک زندگی اسلامی می‌پرداختند.

شیخ‌بهایی خاطرنشان کرد: اصحاب امام محمدباقر (ع) در سراسر عالم حضور داشتند و هر یک از آن‌ها شاگردان فراوانی را تربیت کردند که در زمینه ترویج فرهنگ اسلام و تشیع به صورت فعال عمل کردند.

وی عنوان کرد: امام محمدباقر (ع) از نسل و خاندان پیامبر اکرم (ص) است و به منبع عظیم الهی اتصال دارد، بنابراین آنچه این امام بزرگوار نقل می‌کند عین واقعیت است.

معاون تربیتی جامعةالزهرا ادامه داد: این امام بزرگوار به اصحاب خود دستور داد تا در کنار استفاده از احادیث، عقل خود را به کار بیندازید و با استدلال و منطق مباحث را پیش ببرید.

وی راه استفاده صحیح از قرآن و روایات را از جمله آموزه‌های ائمه اطهار (ع) ذکر کرد و افزود: راه اجتهاد صحیح را باید از ائمه اطهار (ع) آموخت و این میراث در زندگانی امام محمدباقر (ع) و امام صادق (ع) وجود دارد.

شیخ‌بهایی یادآور شد: علما و مراجع بر اساس روش این 2 امام به احادیث اهمیت می‌دهند، احادیث را کنار یکدیگر می‌گذارند، با قرآن می‌سنجند، دلایل را بررسی می‌کنند و سپس نتیجه می‌گیرند.

انتهای پیام/78003/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول