اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 15 مهرماه امسال صورت گرفت

اجرای طرح ورزش در کلاس در مدارس اصفهان

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از 15 مهرماه امسال برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در مدارس اصفهان اجرا شده است.

اجرای طرح ورزش در کلاس در مدارس اصفهان

حسین داوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت توسعه برنامه‌های ورزشی در مدارس اظهار کرد: جلوگیری از کم‌تحرکی دانش‌آموزان در مدارس از مهم‌ترین برنامه‌ها و رویکرد‌های آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر طرحی از سوی آموزش و پرورش استان با عنوان طرح ورزش در کلاس ارائه شده است و آموزش و پرورش در راستای تسری این طرح به تمام مدارس موجود در سطح کشور تلاش می‌کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان در تمام عرصه‌ها پیشتاز است، تصریح کرد: از 15 مهرماه امسال برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در مدارس اصفهان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح در مدارس معلمان موظف هستند در ساعاتی از کلاس درس که دانش‌آموزان خسته می‌شوند، نسبت به انجام ورزش به مدت سه دقیقه اقدام کنند، ادامه داد: حرکت‌های جسمانی که برای ورزش در کلاس درس تنظیم شده دارای پشتوانه علمی است.

داوری با اشاره به مهم‌ترین مزایای اجرای طرح ورزش در کلاس تاکید کرد: این طرح از کم‌تحرکی معلمان و دانش‌آموزان و همچنین از بروز مشکلات قامتی در دانش‌آموزان در اثر نشستن مداوم بر روی نیمکت جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه البته این طرح در حال حاضر تنها در مدارس اصفهان اجرا می‌شود، افزود: در صورت مؤثر بودن نتایج این طرح بر روی ارتقای سطح سلامتی دانش‌آموزان نسبت به اجرای طرح ورزش در کلاس در سطح کشور اقدام می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به روز تربیت بدنی گفت: 26 مهرماه به عنوان روز تربیت بدنی نامگذاری شده است و این روز را به تمام معلمان، مربیان، دانش‌آموزان و ورزشکاران تبریک می‌گویم.

اجرای طرح لقمه‌های سالم در میان دانش‌آموزان نیز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای ارتقای سطح سلامت و تغذیه دانش‌آموزان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول