اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

تشکیل خانواده از ضروریات اجتماعی است

امام جمعه میاندوآب گفت: تشکیل خانواده از ضروریات اجتماعی و نشانه خداشناسی است.

تشکیل خانواده از ضروریات اجتماعی است

حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پروردگار عالم در آیات مکرر قرآن ما را دعوت به الگوبرداری از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین‌(ع) کرده است.

وی افزود: خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) را به عنوان راهنمایان قرار داده که ما در سایه پیروی از آن‌ها بتوانیم بر مشکلات زندگی چیره شده و برای خداوند بنده صالحی باشیم.

قهرمانی یادآور شد: یکی از مواردی که باید از اهل بیت (ع) الگوبرداری شود بحث تشکیل خانواده و زندگی روزمره بوده که همه بشریت به آن نیازمند است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) با رضایت الهی بوده، ادامه داد: همه اعمال و رفتار این بزرگواران برای رضایت الهی است.

وی ابراز داشت: حفظ آبروی زن بسته به مردی بوده که در سایه او زندگی کند و حفظ آبرو، حریت و آزادگی برای یک مرد داشتن یک همسر پاک دامن و مومن در زندگی است.

قهرمانی تشکیل خانواده را از ضروریات اجتماعی عنوان و تصریح کرد: پروردگار عالم در آیات مکرری از قرآن تشکیل خانواده را از نشانه‌های خداشناسی قرار داده و فرموده در ازدواج مردان با زنان آیات خداشناسی قرار دارد.

وی اذعان داشت: جوانان باید توجه کنند چرا که بهترین الگو برای جوانان همان زندگی حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه (س) است.

قهرمانی با تاکید بر اینکه امروز در سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) ما چقدر به این بزرگواران نیازمند بوده، ادامه داد: امروز بسیاری از جوانان از تنهایی و مشکلات خانوادگی رنج می‌برند و می‌توان با الگو قرار دادن ائمه معصومین (ع) بر این مشکلات چیره شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز آمار طلاق حقیقتا در کشور در وضعیت هشداری قرار دارد و تعداد افراد مجرد که سن ازدواجشان گذشته‌ در حال افزایش است و این آمار واقعا برای یک جامعه انسانی هشدار است.

قهرمانی افزود: امروز باید در جامعه اسلامی با الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) شرایط ازدواج در جامعه تسهیل یابد.

وی عنوان کرد: باید برای ازدواج جوانان موسسات و مراکزی تاسیس کرده که جوان با مراجعه به آن موسسات بتواند مشکل ازدواج خود را حل کند.

قهرمانی اضافه کرد: اگر امروز جوانان با این مشکلات مواجه شوند هیچ مرکزی وجود ندارد تا جوابگو باشد.

وی تصریح کرد: امروز در سالروز ازدواج آسمانی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) تمام آحاد جامعه از جمله ریش سفیدان، روحانیون و مسئولان برای تسهیل شرایط ازدواج مناسب اقدامات اسلامی و دینی را در جامعه گسترش دهند.

امام جمعه میاندوآب ابراز داشت: ازدواج استحکام شخصیت زن و مرد و ارتقای آرامش و آسایش آنان را به دنبال دارد و موجب بهداشت روحی و روانی یک جامعه و حس مسئولیت‌پذیری می‌شود.

انتهای پیام/61005/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول