اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه شمال استان فارس:

8.5 درصد از کشته‌های جاده‌ای امسال کشور متعلق به استان فارس است

فرمانده پلیس راه شمال استان فارس گفت: در 6 ماه نخست سال جاری 790 نفر بر اثر حادثه رانندگی در این استان جان خود را از دست دادند که با احتساب این میزان، 8.5 درصد کشته‌های جاده‌ای کشور به فارس تعلق دارد.

8.5 درصد از کشته‌های جاده‌ای امسال کشور متعلق به استان فارس است

کسری سیروسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری محور پرتردد کمربندی شیراز با 14 کیلومتر طول و وجود 16 شهرک در مجاورت آن، بر اثر تصادفات خودرویی، 86 کشته و 510 مجروح بر جای گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت 903 مورد واژگونی اتومبیل و چهار هزار تصادف در شهرها و جاده‌های استان فارس روی داده است که برطرف شدن این معضل نیاز به همدلی و کار کارشناسانه از سوی مجریان، متولیان و سایر دستگاه‌های امنیتی و حمل و نقلی دارد.

فرمانده پلیس راه شمال استان فارس تصریح کرد: خستگی، خواب‌آلودگی و نداشتن تبحر در رانندگی، از جمله مهم‌ترین عوامل تصادف در محورهای مواصلاتی این استان بوده است.

سیروسی اعتیاد رانندگان را از دیگر عوامل بروز حوادث جاده‌ای اعلام کرد و افزود: با 200 مورد آزمایش اعتیاد از افراد مشکوک، 60 مورد مثبت اعلام شد که با احتساب این تعداد، 33 درصد این افراد به اعتیاد مبتلا بوده‌اند.   

وی گفت: با احداث و راه‌اندازی بزرگراه‌ها، زیرگذر و تقاطع چندسطحی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در سال جاری تعداد تصادفات در استان فارس نسبت به سال گذشته 300 مورد کاهش یافته است.

انتهای پیام/2448/ز20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول