اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه نخست سال

27 تن مواد بازیافتی در اصفهان جمع‌آوری شد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 27 تن مواد بازیافتی از سطح شهر جمع آوری شد.

27 تن مواد بازیافتی در اصفهان جمع‌آوری شد

تیمور باجول در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: به طور متوسط روزانه 150 تن مواد بازیافتی از سطح شهر اصفهان جمع آوری می‎شود و تنها نیمی از مواد بازیافتی اصفهان از زباله‎های خشک جمع‌آوری می‎شود و بقیه همچنان در پسماند تر وجود دارد.

وی ادامه داد: جمع‌آوری مواد بازیافتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد داشته است و حدود 50 درصد مواد بازیافتی جمع‌آوری شده در 6 ماهه اول سال جاری کاغذ و مقوا بوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: همچنین 12 درصد مواد بازیافتی مواد پلیمری شامل انواع پت و نایلون و 7 درصد آن فلزات بوده است.

وی افزود: شهرداری اصفهان به منظور بهینه‌سازی مدیریت جمع‎آوری پسماندها، طرح تفکیک زباله تر و خشک را به اجرا درآورده و شهروندان را با این طرح آشنا ساخته و روش تفکیک پسماندهای مختلف در منزل را به آنها آموزش دهد.

باجول اضافه کرد: بیشتر پسماندهای الکترونیکی از طریق مراجعه شهروندان به ایستگاه‎های بازیافت جمع‌آوری می‎شود، شهروندان به هیچ عنوان زباله‎های الکترونیکی به خصوص لامپ‎های فلورسنت و کم مصرف را با پسماند عادی مخلوط نکنند و آنها را جداگانه با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی تفکیک نمایند.

وی با اشاره به اینکه پسماند‌های الکترونیکی به دلیل وجود فلزات سنگین در زمره زباله‌های ویژه قرار می‌گیرند و باید خارج از شعاع 50 کیلومتر شهر نگهداری شوند گفت: جداسازی و امحای این زباله‌ها در شهرداری اصفهان با همکاری یک شرکت خصوصی انجام می‌شود.

انتهای پیام/63021/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول