اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

معرفی زندگی بزرگان دینی راهگشای زندگی جوانان است

امام جمعه ماکو گفت: معرفی زندگی بزرگان دینی به ویژه حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) راهگشای زندگی جوانان است.

معرفی زندگی بزرگان دینی راهگشای زندگی جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام ایوب رنجبری صبح امروز در جشن ازدواج دانشجویی شهرستان ماکو، اظهار داشت: یکی از درخشان‌ترین چهره‌های موفق و الگوی کمال انسانی حضرت فاطمه(س) و حضرت علی (ع) بوده که همه آحاد مردم به خصوص قشر جوان با الگو برداری از این بزرگواران راه سعادت دنیا و آخرت را می‌‌یابند.

وی نیاز به زندگی اجتماعی و تشکیل خانواده را یک نیاز فطری عنوان کرد و ادامه داد: تطابق نیازهای درونی و امکانات بیرونی امکان ازدواج و پاسخ به میل باطنی و خواسته طبیعی را فراهم می‌کند.

رنجبری به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و ابراز داشت: امروز جامعه از حیث ازدواج با مشکل مواجه بوده به طوری که سن ازدواج بالا رفته و از طرف دیگر آمار طلاق نگران کننده است.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد زمینه ازدواج آسان برای جوانان در جامعه فراهم شود و خانواده‌ها توجیه شوند که شرایط ازدواج را به دست خود سخت‌تر نکنند و به فرمایشات حضرات معصومین (ع) به عنوان الگوی برتر و تایید شده توجه کنند.

امام جمعه ماکو یادآور شد: در زمینه ازدواج یک سری مشکلات واهی از جمله بحث تحصیل، عدم خانه‌داری و عدم اشتغال مطرح بوده که واقعیت ندارد و همه این مشکلات قابل حل است.

رنجبری با بیان اینکه اهمیت ازدواج در رابطه با حفظ ایمان است، ادامه داد: زمان گذشته شرایط زندگی و امکانات نسبت به شرایط فعلی کم بود ولی خانواده‌ها معمولا موفق‌تر بودند.

وی اذعان داشت: وجود حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع)، سیره، رفتار و گفتار این بزرگواران برای تمام زنان و مردان الگوی کامل بوده و مجموعه‌ای سالم و کامل برای سعادت است.

رنجبری به الگوبرداری و درس آموزی از این بزرگواران تاکید کرد و افزود: در عصری که از هر سو دشمنان اسلام، ایمان و ارزش‌های اصیل جوانان را مورد هدف داده‌اند باید با الگو برداری از اهل بیت (ع) منش و گفتار آنان را در زندگی خود نهادینه کنیم.

امام جمعه ماکو توجه به مسئله حجاب و عفاف را از عوامل تاثیرگذار در تحکیم خانواده معرفی و خاطرنشان کرد: با رعایت حجاب و التزام به حیا و عفاف زمینه‌های رشد و تکامل زن و مرد در ابعاد مختلف فراهم می‌شود.

انتهای پیام/61005/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول