اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان دزفول انجام شد

ویژه‌برنامه‌ «کودک و بازی» در دزفول

ویژه برنامه «کودک و بازی»، از سری برنامه‌های هفته‌ ملی کودک به میزبانی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در شهرستان دزفول برگزار شد.

ویژه‌برنامه‌ «کودک و بازی» در دزفول

مسئول کانون شماره 2 دزفول امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: ویژه برنامه «کودک و بازی»، با حضور فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مختلف شهرستان دزفول و با استقبال کم‌نظیر بیش از 350 کودک و نوجوان همراه بود.

مرجان جمشیدی با بیان اینکه دومین روز از هفته ملی کودک با عنوان «کودک و بازی» نام‌گذاری شده است افزود: مربیان کانون با برگزاری برنامه‌های متعدد و مفرح مختلف که «بازی» مهم‌ترین آن‌ها بود این روز را با حضور کودکان جشن گرفتند.

مسئول کانون شماره 2 دزفول در ادامه پیرامون بازی‌های انجام شده در این جشن تصریح کرد: بازی‌های متنوعی از جمله گونی و پرتاب توپ، طناب‌کشی، بازی تعادلی حمل تخم مرغ و ... با تلاش و اجرای «سعید گل‌گل» مسئول کانون شماره یک دزفول و با حضور بچه‌ها انجام شد که مورد استقبال کودکان قرار گرفت.

این مسئول فرهنگی «ایستگاه نقاشی خلاق» «ایستگاه سفال»، «ایستگاه کاردستی» و «ایستگاه کاغذ و تا» را از دیگر فعالیت‌های این جشن معرفی کرد و یادآور شد: سفال‌های ساخت دست بچه‌ها، به نفع مبتلایان به بیماری‌های خاص، به فروش رسید.

وی در ادامه از دیگر برنامه‌های اجرا شده‌ی این مرکز سخن گفت و بیان کرد: اولین روز از هفته ملی کودک، که با عنوان «کودک، مدرسه، خانواده» نام‌گذاری شده است؛ مرکز فرهنگی و هنری شماره 2 دزفول، همانند سایر مراکز کانون در سراسر کشور شاهد برگزاری مراسم ویژه‌ متعددی بود که با استقبال کودکان و نوجوانان عضو و غیر عضو و خانواده‌های آنان مواجه شد.

وی اضافه کرد: در این مراسم که با حضور آموزگاران، معلم پرورشی، مدیر و 60 نفر از دانش‌‌آموزان دبستان پسرانه‌ «معلم» شهرستان دزفول برگزار شد، حضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های دانش‌آموزان رنگ و بو و شادابی منحصر به فردی به آن داد.

جمشیدی ادامه داد: در این برنامه، که به بهانه‌ مصادف شدن آخرین روز از هفته سالمند با اولین روز از هفته کودک برگزار شد، پدربزرگ‌ها از بازی‌ها و تفریحات دوران کودکیشان برای بچه‌ها صحبت کردند و به معرفی بازی‌های بومی پرداختند و یکی از مادربزرگ‌ها هم، با اجرای قصه‌گویی دلنشین خود، برای دقایقی، بچه‌ها را به دنیای افسانه‌ها برد.

این مسئول فرهنگی پیرامون برنامه‌های اجرا شده در این روز نیز گفت: در بخش نخست برنامه، مربی و مسئول مرکز، ضمن خوشامدگویی به میهمانان ویژه‌ برنامه و تبریک هفته ملی کودک، نکاتی را در باب جایگاه ارزشمند پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بیان کردند.

وی اضافه کرد: در ادامه، «مهرناز شهرکی» مربی فرهنگی مرکز، با اجرای یک بازی جذاب و پرهیجان بین مادربزرگ‌ها و نوه‌ها، میزان شناخت آن‌ها از یکدیگر را به نمایش گذاشت، که با استقبال فراوان بزرگ‌ترها و کوچک‌ترهای حاضر در برنامه مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در بخش دیگری از مراسم امروز که با همکاری و مساعدت «مرجان جمشیدی»، «مهرناز شهرکی» و «نجمه طالبیان» مربیان مرکز 2 دزفول برگزار شد، بچه‌ها با کمک پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های خود کاردستی‌هایی زیبایی را با استفاده از روزنامه باطله خلق کردند و این کاردستی‌ها در بخش نمایشگاه ویژه‌ این هفته با عنوان «دست‌های خیال من...» به نمایش در آمده است که بازدید دانش‌آموزان از این نمایشگاه که شامل آثار اعضای مرکز در رشته‌های گوناگون است؛ از دیگر بخش‌های مراسم امروز بود.

برنامه های هفته‌ ملی کودک همچنان در شهرستان دزفول ادامه خواهد داشت و کودکان می‌توانند تا 21 مهرماه با حضور در چهار مرکز کانون در این شهرستان در این جشن‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول