اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 3 شهرداری شیراز:

دروازه قرآن قابلیت احداث تقاطع غیرهمسطح را ندارد

شهردار منطقه سه شهرداری شیراز گفت: احداث تقاطع غیرهمسطح در محدوده دروازه قرآن غیرممکن است.

دروازه قرآن قابلیت احداث تقاطع غیرهمسطح را ندارد

حسام قلعه دار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در محدوده دروازه قرآن مطالعاتی توسط معاونت شهرسازی شهرداری انجام شد اما به سبب حساسیت ویژه این منطقه امکان احداث تقاطع غیرهمسطح در آن وجود ندارد.

به گفته وی، احداث هر سازه بزرگ می‌تواند با بنای دروازه قرآن و بافت این منطقه ایجاد ناهماهنگی کرده و همچنین منظره دید (ویو) حرم احمدبن موسی (ع) از دروازه قرآن را مسدود کند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ترافیک از دروازه قرآن تا ابتدای کمربندی را قفل می‌کند که در این زمینه با احداث تونل فضیلت یک ورودی به داخل شهر اضافه می‌شود.

قلعه دار بیان کرد: تونل دیگری نیز که مطالعات آن نهایی شده و تا پایان امسال کلنگ‌زنی می‌شود، تونلی است به طول 2.5 کیلومتر که در ضلع غربی ورودی دروازه قرآن قرار می‌گیرد و از بلوار جمهوری خارج می‌شود تا علاوه بر دروازه قرآن و بلوار امام رضا (ع) از سه نقطه امکان ورود به شیراز ممکن شود.

عبور تقاطع از زیرزمین به سبب عدم تخریب منظره دید سعدی

این مسئول شهری در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر امتداد 45 متری فضلیت که به جاده خرامه منتهی می‌شود با بیش از 3 میلیارد تومان هزینه تملک مورد مسیر در حال احداث است.

وی بیان کرد: اجرای این 45 متری بر اساس دستوری که شهردار مرکزی شهر داده در برنامه کاری منطقه قرار گرفت و در حال حاضر رایزنی برای جابه‌جایی دکل برق 66 کیلو ولت انجام شد و امید داریم که تا پایان سال این 45 متری به بهره‌برداری برسد.

شهردار منطقه سه شیراز در ادامه اضافه کرد: تقاطع هفت تنان - دلگشا نیز یکی از پروژه‌های بزرگ است که شهرداری شیراز آن را اجرا می‌کند و به سبب آن که در پیرامون سعدی و دلگشا امکان احداث پل هوایی نبود و منظره دید آرامگاه سعدی و عمارت کلاه فرهنگی از بین می‌رفت، دو تا از باندهای اصلی این پروژه به صورت زیرگذر از سطح زیرین خیابان به عمق 9 متر عبور می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تاسیسات اساسی شهر که از منطقه اجرای این پروژه عبور می‌کند مانع اصلی در مورد سرعت پیشرفت آن است و از شهروندان به سبب تاخیر در اجرای این پروژه عذرخواهی می‌کنیم.

قلعه‌دار همچنین گفت: شش ماه جابه‌جایی کابل‌های برق در این پروژه زمان برد و در  45 متری امتداد تونل فضیلت نیز بیش از 200 میلیون تومان برای جابه‌جایی دکل برق هزینه نیاز است تا پروژه آغاز شود.

وی در ادامه ابراز داشت: در حال حاضر احداث پارک و بدنه‌سازی از ضلع شمال پارک کوهپایه تا مقبره شهدای گمنام و پارک زمرد آغاز شده به گونه‌ای که بر زیبایی این فراز و فرودهای طبیعی بیفزاید.

احداث پارک شهرک رکن آباد، پارک نسترن، پارک قناری، احداث نمازخانه در ورودی دروازه قرآن و سرپوشیده کردن جداول سطح منطقه برخی از دیگر مواردی بود که قلعه دار در این گفت‌و‌گو به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/2448/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول