اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کانون پرورش فکری

بچه‌های آبادانی‌ هفته ملی کودک را جشن گرفتند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 3 آبادان با شعار «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» هفته ملی کودک را جشن گرفتند.

بچه‌های آبادانی‌ هفته ملی کودک را جشن گرفتند

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره سه آبادان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی کودک و در نخستین روز از این هفته جنگ شادی در دبستان پسرانه فرهنگیان با حضور 180 دانش‌آموز رده سنی «ب» اجرا شد.

مرضیه ململی نوترکی تصریح کرد: در این جنگ که تعدادی از اعضا و کادر آموزشی نیز شرکت داشتند برنامه‌های مختلفی نظیر اجرای تلاوت قرآن به صورت گروهی اجرای سرود جمهوری اسلامی به صورت گروهی٬ اجرای چندین مسابقه شاد و مهیج٬ پخش موسیقی‌های شاد٬ معرفی نژادهای مختلفی از کودکان جهان و... اجرا شد.

وی ادامه داد: در دومین روز از هفته ملی کودک و در 16 مهرماه به همراه مربیان مراکز کانون شماره یک، دو و چهار آبادان به صورت مشترک جشنواره بازی‌های محلی و مسابقات ورزشی در سالن ورزشی ولیعصر (عجل) این شهرستان برگزار شد.

این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه این برنامه با حضور 180 دانش‌آموز دختر اجرا شد توضیح داد: در ابتدا در خصوص هفته ملی کودک٬ وضعیت کودکان مختلف دنیا در قاره‌های متفاوت جهان و احساس همدردی با کودکان در جنگ سوریه٬ کودکان در فقر افریقا و کودکان مظلوم فلسطینی توضیحاتی ارائه شد.

وی افزود: در ادامه دانش‌آموزان به صورت گروهی در انواع بازی‌های محلی نظیر عمو زنجیرباف٬ آسیاب به شین٬ این بچه اینجا نشسته و... شرکت کردند و سپس در دسته‌های کوچک‌تر تقسیم شده و مسابقه توپ و سبد٬ مسابقه چرخش حلقه٬ مسابقه طناب‌کشی و در پایان مسابقه زو (آشتی) را انجام دادند.

نوترکی گرامیداشت سومین روز از «هفته ملی کودک» با نام کودک و سلامت را دیگر برنامه‌ این هفته عنوان کرد و افزود: در سومین روز از هفته ملی کودک با محوریت کودک و سلامت با حضور 110 کودک دانش‌آموز دبستان نواب صفوی آبادان و با دعوت از کارشناس اداره بهداشت بچه‌ها با مسائل بهداشتی آشنا شدند.

مسئول کانون شماره 3 آبادان گرفتن اندازه‌ قد و وزن شرکت‌کنندگان و صدور کارت سلامت و بازدید از نمایشگاه کتاب و خرید محصولات کانون را از دیگر برنامه‌های این روز عنوان کرد.

وی آشنایی بچه‌های آبادانی میراث فرهنگی این شهرستان را برنامه‌های چهارمین روز هفته‌ ملی کودک در این مرکز معرفی کرد و توضیح داد: در چهارمین روز از هفته ملی کودک که تحت عنوان کودک و میراث فرهنگی نام‌گذاری شده است بچه‌ها از موزه آبادان٬ مسجد رنگونی‌ها و پارک کودک بازدید کردند.

نوترکی یادآور شد: برنامه‌های هفته‌ ملی کودک همچنان در شهرستان آبادان ادامه خواهد داشت و کودکان می‌توانند تا 21 مهرماه در این جشن‌ها شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، مراکز کانون شماره یک، دو و چهار آبادان نیز با برگزاری جشن‌های مشابه در حال برگزاری جشن‌های هفته ملی کودک هستند.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول