اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت همدان:

استغفار انسان را از آلودگی‌های روحی نجات می‌دهد

امام جمعه موقت همدان گفت: یکی از این راه‌ها استغفار است و با استغفار می‌توان گناهان را شستشو داد و از آلودگی‌های روحی نجات پیدا کرد.

استغفار انسان را از آلودگی‌های روحی نجات می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام حسن طاهری ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به انواع طهارت اظهار داشت: یکی از این‌ها طهارت جسم از آلودگی‌ها است و باید با شستشو آلودگی‌های جسمی برطرف شود تا انسان متقی بتواند نماز سالمی بخواند.

وی افزود: نوع دیگر طهارت، عارضه‌ای روحی است که با آب آلودگی آن از بین نمی‌رود، شیوه‌ این نوع طهارت متفاوت و انسان باید با عادات و رفتار خاص، خود را تطهیر کند.

امام جمعه موقت همدان طهارت سوم را طهارت از گناه دانست و گفت: گناه، انسان را آلوده و توبه انسان‌ را خوشبو می‌کند.

وی تصریح کرد: در صورتی از گناه پاک می‌شویم که دو رکن اصلی توبه، یعنی پشیمانی از گناه انجام داده شده و تصمیم در ترک گناه را رعایت کنیم، در غیر این صورت در جهنم ضدعفونی می‌شویم، پس باید با توبه واقعی خودمان را پاک کنیم.

طاهری خاطرنشان کرد: تطهیر چهارم «اشهد ان لا اله الله» و «اشهد ان محمد رسول الله» است که اصل و اساس قضیه است، بنابراین یک کافر قابل تطهیر نیست.

وی گفت: «اشهد ان لا اله الله» و «اشهد ان محمد رسول الله» در اذان و نماز انسان را تطهیر می‌کند، همان گونه که امام علی(ع) نماز را به چشمه زلالی تشبیه کرده که خود را پنج بار در آن تطهیر می‌دهیم.

خطیب جمعه همدان تأکید کرد: نماز ارزش و تطهیر است و نباید از آن غافل شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در ایام الله قرار داریم و باید خود را تطهیر کرده و از دعا و عبادت غافل نشویم، خاطرنشان کرد: ایام الله برکات خاص خود را دارد و باید سعی کنیم تا خداوند ما را در بین متقین قرار دهد.

طاهری تصریح کرد: یکی از این راه‌ها استغفار است و با استغفار می‌توان گناهان را شستشو داد و از آلودگی‌های روحی نجات پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مناسب‌های روزهای آتی پرداخت و گفت: 6 ذی‌الحجه سالگرد رحلت و شهادت عده‌ای از علماست که تنها هدیه ما به آن‌ها هدیه صلوات است و 7 ذی‌الحجه شهادت امام باقر (ع) که به همه مردم باید تسلیت گفت چرا که مردم محب اهل بیت هستند.

امام جمعه موقت همدان افزود: 8 ذی‌الحجه امام حسین(ع) از حج تمتع خود منصرف شد و از مکه به سمت عراق حرکت کرد، در حالی که مسلم دعوت خود را برای امام حسین(ع) در کوفه آشکار کرد.

وی به شهادت مسلم در روز 9 ذی الحجه اشاره کرد و یادآور شد: 10 ذی الحجه عید قربان است و خداوند در این روز ایمان و خلوص حضرت ابراهیم به عنوان قهرمان توحید را بر مردم آشکار کرد.

طاهری در پایان سخنان خود از مردم خواست برای محرم آماده شوند و از بدعت‌ها و احساساتی که انسان را از حقیقت دور می‌کند، اجتناب کنند و در خانه امام حسین (ع) خالصانه و با نیت بروند تا توفیق اهل بیت(ع) شامل حال همه بشود.

انتهای پیام/89029/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول