اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران:

تجاری‌سازی علم اولویت کار دانشگاه‌ها باشد

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران گفت: تبدیل علم به فرایند تجاری‌سازی اولویت کار دانشگاه‌ها باشد.

تجاری‌سازی علم اولویت کار دانشگاه‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، صادق‌علی موحدمنش عصر امروز در جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور این شهرستان اظهار داشت: دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه‌های برتر کشور است که دارای رتبه هشتم در بین دانشگاه‌های مختلف بوده و این مهم ناشی از امتحانات متمرکز و کتاب‌های غنی شده است.

وی افزود: باید تفکرات علمی را در جامعه گسترش دهیم و دانشگاه‌ها را از آموزش‌محوری به سمت پژوهش‌محوری سوق دهیم تا شاهد پیشرفت‌های بیشتر در زمینه علم و فنآوری باشیم.

موحدمنش بیان داشت: ما در کشور خود دارای تولید علم بالا، نیروهای انسانی با استعداد و منابع غنی هستیم اما پیشرفت مورد انتظار را نداریم و این مسئله به این علت است که ما نتوانستیم از علم خود در عمل و تولید ثروت استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران افزود: ما در بخش کارآفرینی، پژوهش و تجاری‌سازی متاسفانه در دانشگاه‌ها با مشکل روبرو هستیم.

موحدمنش ادامه داد: دانش‌آموختگان دانشگاه‌های ما نباید دغدغه شغل و بیکاری داشته باشند بلکه باید براساس تجارت‌محوری و تولید ثروت براساس علم باشد.

وی یادآور شد: این دانشگاه با رویکرد کارآفرینی درصدد آموزش افراد برای انجام فعالیت‌های مختلف پژوهشی و کارآفرینی است و این مسئله در دستور کار ما قرار دارد.

موحدمنش گفت: همسو با توسعه پایدار کشاورزی مازندران هر یک از واحدهای آموزشی دانشگاه پیام نور همانند یک کلینیک تخصصی در خدمت مردم هستند.

وی آموزش، پژوهش، کارآفرینی و مشاوره تخصصی را رویکردهای دانشگاه پیام نور عنوان کرد و افزود: این سرفصل‌ها با هدف ارتقا کیفی نظام آموزشی و توجه به مشکلات بیکاری جامعه است.

موحدمنش افزود: در گذشته ماموریت اکثر دانشگاه‌ها فعالیت‌های آموزشی بوده که این امر در کشور ما هم مستثنی نبود و ظرف 10 سال گذشته حرکت بسیار خوبی در دانشگاه‌ها با کمک اعضای هیئت علمی تحقق پیدا کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران گفت: بر اساس آخرین گزارش اسکوپوس رده ایران جایگاه سیزدهم است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به رشد تولیدات علمی ایران اسلامی قبل از سال 95 به جایگاه دهم دست پیدا کند که جایگاه بسیار خوبی است.

موحدمنش در پایان یادآور شد: در کنار این دو رسالت آموزشی و پژوهشی، دو رسالت دیگر وجود دارد که مختص هزاره سوم است و ما دانشگاهیان باید در مورد آن برنامه‌ریزی داشته باشیم، یکی از این رسالت‌ها کارآفرینی و تجاری‌سازی و تولید ثروت است.

انتهای پیام/86002/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول