اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول راه‌اندازی پارک علم و فن‌آوری خراسان اعلام کرد

گزارش نشست 2 روزه بررسی چالش‌های پارک علم و فن‌آوری

مسئول راه‌اندازی پارک علم و فن‌آوری خراسان گفت: خدمات مشاوره در مراکز رشد، راهکار‌های تسهیل تجاری‌سازی، نقش پارک‌ها در فرهنگ کار‌آفرینی و سیاست‌گذاری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در همایش دو روزه کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.

گزارش نشست 2 روزه بررسی چالش‌های پارک علم و فن‌آوری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امیر ملک‌زاده ظهر‌ امروز در اختتامیه نشست هم‌اندیشی و نقد و بررسی چالش‌های پارک علم و فن‌آوری و مرکز رشد در توسعه منطقه‌ای، گزارشی کلی از نتایج حاصله از این همایش دو روزه ارائه داد.

وی افزود: در پنل نخست این نشست نقدی بر خدمات آموزش و مشاوره در مراکز رشد انجام گرفت و باید به سه چالش آموزشی در سه گروه آموزش مخاطبان، آموزش در حوزه مدیران اجرایی مرتبط با پارک‌ها و حوزه ستادی توجه خاصی داشت.

به گفته مسئول راه‌اندازی پارک علم و فن‌آوری خراسان، در پنل دوم این نشست راهکار‌های تسهیل تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان مورد بررسی قرار گرفت.

ملک‌زاده از مشکلات فراوان تجاری‌ شدن محصولات دانش‌بنیان از جمله ضعف در شکل‌گیری بازار محصولات، پاسداری مالکیت معنوی و عدم اجرای قوانین حمایت از تولید و عرضه محصولات سخن گفت.

وی به مطرح شدن نقش پارک‌های علم و فن‌آوری در ارتقای فرهنگ کار‌آفرینی در پنل سوم اشاره کرد و گفت: پارک‌ها باید سه کارکرد تشویقی، الگو‌سازی و تلفیقی را اجرا کنند.

ملک‌زاده تصریح کرد: در پنل چهارم که عنوان سیاست‌گذاری منطقه‌ای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داشت، ضعف‌هایی که در سیاست‌گذاری توسعه فن‌آوری با آن روبه‌رو هستیم مورد بررسی قرار گرفت.

وی این ضعف‌ها را شامل عدم هماهنگی و تقسیم کار مناسب میان نهاد‌های دولتی در حوزه حمایت از نخبگان و فقدان سیستم نظارتی در مورد آثار سیاست‌ها عنوان کرد.

در پایان این نشست از ژاله مجیب عضو هیئت علمی پژوهشکده فن‌آوری‌های نوین و علی جبار‌رشیدی رئیس مرکز سیاست‌گذاری فن‌آوری علوم تحقیقات کشور با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام/2700/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول