اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 21 مهر در حال برگزاری است

رقابت‌های شطرنج قهرمانی گیلان در رشت

مسابقات شطرنج قهرمانی رده‌های سنی دختران و پسران گیلان با حضور 200 شطرنج‌باز تا 21 مهر جاری در رشت در حال برگزاری است.

رقابت‌های شطرنج قهرمانی گیلان در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسابقات شطرنج قهرمانی رده‌های سنی دختران و پسران گیلان با حضور حدود 200 شطرنج‌باز در 14 رده سنی در مجموعه ورزشی یادگار امام  رشت در حال برگزاری است.

این مسابقات که از روز گذشته به میزبانی هیئت شطرنج گیلان آغاز شده است، تا روز 21 مهر جاری ادامه دارد.

رئیس هیئت شطرنج گیلان امروز در حاشیه برگزاری مسابقات مذکور به خبرنگار فارس اظهار کرد: این مسابقات در 14 رده سنی دختران و پسران گیلان در حال برگزاری است.

کیومرث بیات، با بیان اینکه مسابقات به روش سوئیسی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مقررات فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) حاکم بر مسابقات است.

وی، مسابقات را برای شرکت کنندگان هر رده سنی در هفت یا 9 دور عنوان کرد و گفت: در صورتی که بازیکنان یک رده سنی به حد نصاب برگزاری مسابقات به روش سوئیسی نرسند بازی‌ها برای رده مورد نظر به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.

به گفته این مسئول، به نفرات نخست تا سوم هر رده حکم و مدال اهدا می‌شود و نفرات اول هر رده به عنوان سهمیه هیئت شطرنج گیلان زیرپوشش قرار می‌گیرند.

وی، خاطرنشان کرد: نفرات نخست تا سوم مسابقات مذکور در برنامه‌ریزی‌های آموزشی مانند کلاس‌ها، اردوها و مسابقات در اولویت قرار می‌گیرند.

بیات، گیلان را در ورزش شطرنج استانی موفق خواند و یادآور شد: استادهای بزرگی مانند توفیقی از گیلان در رشته شطرنج معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/84002/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول