اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مشکلات سوار شده بر باشگاه‌ سوارکاری در همدان

یکی از مسائلی که در کشورمان از یک مشکل به معضل تبدیل شده بحث حفظ و نگهداری اماکن ورزشی است که در سال‌های اخیر با رشد فزاینده ساخت و توسعه این اماکن، از حفظ و نگهداری داشته‌های قبلی شدیم.

مشکلات سوار شده بر باشگاه‌ سوارکاری در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، از ابتدای امسال در هر محفل دولتی و یا نشست خبری حضور پیدا کردیم صحبت از توسعه و ساخت و ساز عمرانی در بخش‌های مختلف در دولت نهم و دهم را از مدیران شنیدیم و آمارهای زیادی را برای انعکاس به جامعه از طریق رسانه‌ها به خبرنگاران ارائه شد.

در این بین بارها و بارها مدیرکل ورزش و جوانان همدان، صحبت از ارتقای فضاهای روباز و سرپوشیده ورزشی در چند سال اخیر داشته که این خبر خوشایندی برای اهالی ورزش بوده است.

اما باید دید، به صرف افزایش ساخت و ساز فضاهای ورزشی باید از داشته‌ها و موجودی ادوار گذشته صرف نظر کرد و دیگر توجهی به بحث تعمیر، نگهداری و حفظ اماکن قدیمی نداشت؟

هرچند با ورود بخش خصوصی و همچنین تملک‌ اماکن ورزشی توسط دستگاه‌های اجرایی، تا حدی حفاظت از اماکن ورزشی از سوی مجموعه ورزش و جوانان کمتر شده و تنفیذ اختیار صورت گرفته است، اما اوضاع نامطلوب برخی باشگاه‌های ورزشی، توجه و تعامل بیشتر مدیران دولتی را طلب می‌کند.

باشگاه سوارکاری ایثار همدان که به صورت تملکی در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان قرار دارد این روزها از وضعیت خوبی برخوردار نبوده و کسی هم برای بهبود شرایط موجود و حتی ارتقای سطح خدمات‌دهی این باشگاه به فکر نیست.

در حاشیه هفته گردشگری و به همت میراث فرهنگی استان و هیئت سوارکاری یک دوره مسابقه پرش با اسب بر اساس تقویم ورزشی این هیئت در باشگاه سوارکاری ایثار در انتهای بلوار ارم همدان برگزار شد.

بر اساس رسالت خبرنگاری خود و علاقه‌مندی به منظور پوشش خبری همه رشته‌های ورزشی و تمرکززدایی از فوتبال، راهی این باشگاه برای پوشش این رویداد ورزشی شدم.

از ابتدای ورود و جاده دسترسی این باشگاه شاهد جاده‌ای بسیار بد و حتی نامطلوب‌تر از جاده‌های روستاهای دورافتاده ایران بودیم به طوری که چاله‌های فراوان و نبود آسفالت مناسب باعث بروز مشکل در تردد شده بود.

خرابی این جاده دسترسی به طوری است که عبور چهار یا پنج خودرو به صورت همزمان برای ورود به باشگاه، مشکل‌آفرین می‌شود.

باید گفت، نامطلوب بودن و سنگلاخی شدن این جاده مشکلات زیادی را به همراه دارد.

باشگاه سوارکاری ایثار تقریباً به پایگاه اصلی برگزاری مسابقات هیئت سوارکاری همدان تبدیل شده و هر سالانه بیش از 15 هفته در فصول خوش آب و هوای همدان، مسابقاتی در مناسبت‌های مختلف انجام می‌شود اما با این وضعیت راه و خدمات در داخل باشگاه دل هر همدانی علاقه‌مند به ورزش به درد می‌آید.

از جاده دسترسی که عبور کنیم و به باشگاه برسیم نبود امکانات رفاهی برای علاقه‌مندان و کسانی که با دعوت و نصب بنرهای تبلیغاتی و رسانه‌ای برای تماشای مسابقات پرش با اسب به این باشگاه‌ می‌آیند خاطر افراد را بیشتر آزرده می‌‌کند.

وضعیت نامناسب جایگاه تماشاگران به کنار... از وجود انبوه زباله در اطراف این جایگاه نیز نباید گذشت.

شرایط نامناسب موجود در این باشگاه باعث شده تا هر علاقه‌مندی که برای تماشای این مسابقات به باشگاه ایثار سری می‌زند اگر جایی برای نشستن پیدا نکند یکی دو ساعت ایستاده نظاره‌گر مسابقات باشد.

نکته جالب توجه آن که، ظرفیت نشستن نیز تنها برای یکصد نفر تدارک دیده شده است.

حضور بانوان و خانواده‌های همدانی علاقه‌مند به ورزش در اماکن ورزشی قطعاً در رشد هر رشته ورزشی مثمر ثمر بوده و هست اما عدم شرایط پذیرایی و حداقلی امکانات، موجب شده افراد کمتری در این مکان حضور یابند.

نبود یک سرویس بهداشتی مناسب در این باشگاه برای استفاده عموم و همچنین یک مکان برای ارائه مواد غذایی و دور بودن این باشگاه از شهر مشکلاتی است که باید فکری به حال رفع آن کرد.

اینها تنها گوشه‌ای از اتفاقاتی بود که به چشم خبرنگار خبرگزاری فارس دیده شد با این تفاسیر ظاهری قطعاً در بحث نگهداری و پرورش اسب در این باشگاه قدیمی مشکلات برای علاقه‌مندان حرفه‌ای به اسب و رشته سوارکاری وجود دارد که می‌طلبد مسئولان ورزش و مجموعه بنیاد شهید به عنوان متولی و مالک اصلی یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های سوارکاری ایران اقدامات لازم را برای بهبود شرایط در این مکان ورزشی انجام دهند.

------------------------------

گزارش: فرشید گل‌محمدی

------------------------------

انتهای پیام/89020/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول