اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تعریض خیابان امامزاده عباس (ع) ساری در انتظار نگاه ویژه مسئولان

طرح تعریض خیابان امامزاده عباس (ع) ساری حدود دو سال گذشته بر سر زبان‌های مردم این شهرستان قرار گرفت که تاکنون اقدام مؤثری در آن صورت نگرفته است.

تعریض خیابان امامزاده عباس (ع) ساری در انتظار نگاه ویژه مسئولان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، طرح تعریض خیابان امامزاده عباس (ع) ساری چند سالی است که به صورت راکد در آمده و اقدام مؤثری در آن صورت نگرفته است.

کم عرض بودن خیابان منتهی به آستانه امامزاده عباس(ع) ساری موجب مشکلات بسیار زیادی برای اهالی و زائرین این امامزاده شده است.

امامزاده عباس (ع) در مرکز استان مازندران قرار دارد و سالانه پذیرای هزاران گردشگر و زائران زیادی از تمام نقاط کشور است که وجود این جاده‌ی کم‌عرض برای این امامزاده برازنده نیست.

سالانه حدود صدها توریست از کشورهای جهان به خصوص از کشورهای اسلامی برای مشاهده بقعه تاریخی و زیبای امامزاده عباس(ع) به مرکز استان مازندران سفر می‌کنند.

همچنین طرح تعریض خیابان امامزاده عباس (ع) ساری یکی از آرزوهای دیرینه مردم مرکز استان مازندران محسوب می شود که در زمان برگزاری مراسم‌های مذهبی و برپایی هیئت های مذهی و ایجاد دسته‌روی در این خیابان، مشکلات بسیار زیادی به وجود می‌آید.

حدود دو سال گذشته اجرای طرح تعریض خیابان امامزاده عباس (ع) ساری با حضور مهدی عبوری شهردار مرکز استان مازندران آغاز شد.

شهردار ساری چندی پیش در حاشیه بازدید از طرح تعریض خیابان امامزاده عباس (ع) ساری این طرح را از زیباترین معبر شهری در مرکز استان مازندران دانست.

با وجود اینکه شهردار ساری طرح تعریض خیابان امامزاده عباس(ع) را یکی از پروژه‌های مهم شهرداری ساری دانست، اما تا کنون اقدام موثری در آن صورت نگرفته است.

در انتهای خیابان امامزاده عباس(ع) چند منزل مسکونی از سوی شهرداری ساری تملک و قسمتی از آن تخریب شده که به گفته شهروندان ساروی قرار است در انتهای این خیابان بازارچه‌ای احداث شود.

همچنین قول‌هایی مبنی بر تسریع در انجام این پروژه از سوی علی‌اکبر طاهایی استاندار سابق استان مازندران داده شده بود که تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است.

در حال حاضر طرح تعریض خیابان امامزاده عباس(ع) ساری نیازمند نگاه ویژه ربیع فلاح جلودار استاندار جدید استان مازندران است.

قرار بود این طرح در سه فاز اجرایی شود که در فاز نخست تملک بناهای مسکونی و تجاری صورت بگیرد که تاکنون هیچگونه تملکی صورت نگرفته و اکثر دارندگان مغازه‌های تجاری و منازل مسکونی در ابهام قرار دارند.

در همین رابطه مهدی عبوری شهردار ساری در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، با اشاره به اینکه اقدامات مؤثری از سوی شهرداری ساری صورت گرفت، یادآور شد: قول‌های مساعدی از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران و سرپرست اداره اوقاف کشور برای اجرای طرح تعریض خیابان امامزاده عباس (ع) در زمان آغاز آن داده شده است.

شهردار مرکز استان مازندران تصریح کرد: از سوی شهرداری ساری برای آغاز تعریض این خیابان مشکلی وجود ندارد، اما تعهدهایی که سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای اجرای این طرح داده، تاکنون به سرانجام نرسانده است.

عبوری ابراز داشت: شهرداری ساری آماده همکاری با سازمان اوقاف کشور برای اجرای این طرح در خیابان امامزاده عباس(ع) مرکز استان مازندران است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه تملک مکان‌های تجاری و مسکونی خیابان امامزاده عباس(ع) چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: حدود 150 ملک تجاری و مسکونی در این طرح قرار دارند که پس از تفاهم بین شهرداری و سازمان اوقاف کشور تملک آن آغاز می‌شود.

شهردار مرکز استان مازندران تصریح کرد: کارشناسان این طرح در حال شناسایی و برآورد این طرح هستند، اما شهروندان ساروی و ساکنین منطقه امامزاده عباس (ع) با گلایه‌مند بودن از بلاتکلیفی خود، خواستار اجرای هرچه زودتر این طرح هستند.

عسگری باقری در همین زمینه در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با انتقاد از روند اجرایی طرح تعریض خیابان امامزاده عباس(ع) گفت: دو سال است که چندین بار ساکنین منطقه امامزاده عباس(ع) و مغازه‌داران حاشیه این جاده را به شهرداری ساری دعوت می‌کنند.

این شهروند ساروی همه جلسات برگزار شده بین مغازه‌داران و شهرداری ساری را بی‌حاصل دانست و گفت: شهرداری ساری و سازمان اوقاف هنوز بر سر این طرح به توافق کامل نرسیدند.

باقری با بیان اینکه شهرداری قول‌هایی برای احداث یک بازارچه برای مغازه‌داران حاشیه این جاده داده است، افزود: این بازارچه از نظر ما مغازه‌داران قابل قبول نیست.

وی به مکان نامناسب این بازارچه اشاره کرد و بیان داشت: بازارچه‌ای که قرار است شهرداری برای مغازه‌داران خیابان امامزاده عباس(ع) که در دست تخریب است بسازد، پشت این امامزاده واقع می‌شود و از نظر جذب مشتری بسیار پایان و ارزش آن با مغازه‌های کنونی قابل قیاس نیست.

باقری اضافه کرد: البته بر سر زمینی که شهرداری ساری قرار است در آن برای مغازه‌داران یک بازارچه‌ احداث کند با سازمان اوقاف به توافق نرسیده است.

این شهروند ساروی قیمت اصلی یک متر مربع از مغازه‌های مورد تملک قرار گرفته را متری سه میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: کارشناسان شهرداری ساری برای تملک این مغازه‌ها قیمت 700 هزار تومان برای هر متر مربع ارزشیابی کردند که این قیمت از نظر ما مغازه‌داران قابل قبول نیست.

باقری خواستار تعامل بین شهرداری ساری و سازمان اوقاف کشور شد و ادامه داد: شهرداری ساری تا وضعیت این طرح را مورد ارزیابی قرار نداده است، مغازه‌داران را بی‌جهت مذاکره دعوت نکند.

شهروندان ساروی ساکن منطقه امامزاده عباس (ع) از مسئولان استان مازندران به ویژه شهردار ساری و مدیرکل اوقاف استان مازندران خواستار اجرای عادلانه طرح تعریض این خیابان در مرکز استان مازندران هستند.

===================

گزارش از: صاحب نجفی‌وشوایی

===================

انتهای‌پیام/2296/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول