اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل:

امامزاده صالح باید از غربت نگران‌کننده خارج شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل گفت: امامزاده صالح اردبیل باید هر چه زودتر از شکل و غالب غربت و نا آشنایی برخی از هموطنان و گردشگران خارج شده و به یک فضای معنوی و ارزشی پر رونق تبدیل شود.

امامزاده صالح باید از غربت نگران‌کننده خارج شود

زکی‌الله خوشبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در شورای شهر اردبیل طرحی را برای آزاد‌سازی محیط پیرامونی و حریم این امامزاده ارائه دادیم که با استقبال اعضا و شهردار روبرو شد و در جلساتی که قرار است در قالب یک کار گروه مشخص متشکل از نماینده شورا، شهرداری، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و اوقاف و امور خیریه انجام شود این امامزاده هر چه زودتر از شکل و شمایل غریب بودن خارج شده و فضای معنوی خوبی را در این مکان شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: هر چند تملک اطراف این امامزاده هزینه زیادی را در بر می‌گیرد و برخی تغییر کاربری‌ها نیز مشکلاتی را به احتمال زیاد به وجود می‌آورد ما سعی داریم تا به شکل قانونی و با کسب رضایت ساکنان حریم این امامزاده به تملک اطراف آن دست بزنیم که البته در این زمینه رعایت حق و حقوق مردم اولی بر مسائل دیگر است.

این عضو شورای شهر اردبیل افزود: بنده از روزی که شورای چهارم فعالیتش را آغاز کرده است این طرح را با امضای 9 نفر از اعضا تقدیم شورا کردم تا با پختگی بیشتر این امر صورت گیرد که در این زمینه امیدواریم با مشارکت دستگاه‌های ذیربط مشاور قوی تعیین شده و مطالعه نیز به شکل واقعی انجام شود.

خوشبخت ادامه داد: در هفته گذشته شورای شهر پیگیری این موضوع را منوط به تشکیل کار گروهی دانست تا این طرح به مرز پختگی رسیده و مقدمات اجرایی شدن این طرح بهتر و با نظرات کارشناسی انجام شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تعیین منابع مالی اجرای این طرح و همچنین برخی الزاماتی که در آن باید مورد توجه قرار گیرد بتوانیم به آزادسازی حریم امامزاده صالح که نشانی از وارستگی‌ها و تدین و اعتقاد به تشیع مردم این منطقه است شکل عملیاتی و اجرایی به خود بگیرد.

منتخب مردم در دور چهارم شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: اگر بتوانیم این مجموعه را احیا کرده و به رونق آن کمک کنیم در حقیقت به اعتبار حسینی بودن این شهر و ولایت‌مداری آن کمک کرده‌ایم چرا که امامزاده‌ها ارزشی والا دارند و در حقیقت پناهگاه مومنان و رستگاران هستند.

انتهای پیام/62001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول