اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس تاکید کرد

تسلط وکلای دادگستری به قوانین زیست‌محیطی

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: توقع ما از کارشناسان رسمی دادگستری، تسلط کافی به مسائل حوزه محیط زیست و اجرای کامل قوانین و مقررات است.

تسلط وکلای دادگستری به قوانین زیست‌محیطی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در جلسه با اعضای کانون وکلای دادگستری استان فارس، اظهار داشت: تحقق قوانین و مقررات زیست‌محیطی منجر به بهبود وضعیت و صیانت بهتر از این عرصه‌ها می‌شود.

وی وجود قوانین مورد عمل در مورد محیط زیست در کشور را مطلوب ارزیابی کرد، اما ضمانت اجرایی این قوانین را کافی ندانست و خواستار همکاری کانون کارشناسان دادگستری در اصلاح و به‌روز رسانی این ضمانت‌ها شد.

کارنامی اضافه کرد: توقع ما از کارشناسان رسمی دادگستری، تسلط کافی داشتن به مسائل حوزه محیط زیست و اجرای کامل قوانین و مقررات است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه برای ما ملاک اصلی هر اقدامی در محیط زیست قوانین و مقررات است، گفت: تمام سعی ما در این سال‌ها آموزش محیط‌بانان، کارشناسان و کارکنان محیط زیست در زمینه تسلط به قوانین و مقررات و کنترل پایش هر اقدامی در چارچوب قانون بوده که توفیقات خوبی نیز حاصل شده است.

وی اعلام آمادگی گروه‌های مختلف در راستای همکاری با محیط زیست را یک رویکرد منطقی، عقلانی و خردورزانه دانست و حفاظت محیط زیست را برابر اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی وظیفه همگانی برشمرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس این استان را در این زمینه پیشرو دانست و گفت: راه‌اندازی تشکل وکلای حامی محیط زیست این استان، اتاق فکر محیط زیست فارس و هم‌اکنون کارگروه مشترک محیط زیست و کارشناسان رسمی دادگستری در کنار 32 تشکل مردم‌نهاد دیگر، از نمونه‌های بارز و گویای این اقدام در فارس است.

وی ادامه داد: کسانی که با علاقه و عشق به محیط زیست و در راستای تحقق اهداف زیست‌محیطی مشارکت می‌کنند و از توان اجرایی و دانش خود مایه می‌گذارند و بدون در نظر گرفتن منافع مالی تلاش دارند ستودنی هستند.

در این جلسه مقرر شد که کارگروهی متشکل از کارشناسان محیط زیست، کانون وکلای دادگستری و ادارات مرتبط تشکیل تا در اجرای قوانین محیط زیست در راستای بهبود سلامتی و رفاه مردم و همگام با بررسی کارشناسانه و اصولی گام‌هایی برداشته شود.

انتهای پیام/2448/ب/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول