اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست گیلان خبر داد

راه‌اندازی «شبکه ملی داده» در گیلان/ممنوعیت پست برخی مرسولات

مدیرکل پست گیلان از راه‌اندازی «شبکه ملی داده» با اعتبار 4.5 میلیارد تومان به‌زودی در این استان خبر داد و گفت: گیلان ششمین استان کشور در حال راه‌اندازی این شبکه است.

راه‌اندازی «شبکه ملی داده» در گیلان/ممنوعیت پست برخی مرسولات

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیروس رضایتی عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک 17 مهر روز جهانی پست با اشاره به برخی خدمات نوین پستی، اظهار کرد: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران تنها متولی قانونی و رسمی خدمات پستی در کشور است.

وی با بیان اینکه شرکت پست در راستای همگام بودن با پیشرفت‌های روز افزون این صنعت در جهان می‌کوشد، ادامه داد: پست تلاش می‌کند تا خدمات متنوع و با کیفیت مطابق با نیاز مشتریان ارائه دهد.

مدیرکل پست گیلان گفت: شرکت پست با هدف حذف ترافیک کاری در اداره‌ها، استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نوین، ارتقای رضایت‌مندی شهروندان، افزایش درآمد، یکپارچه‌سازی و بهبود کیفیت در صدد راه‌اندازی «شبکه ملی داده‌ها» در سطح کشور است.

وی، از راه‌اندازی «شبکه ملی داده» با اعتبار 4.5 میلیارد تومان به‌زودی در گیلان خبر داد و گفت: گیلان ششمین استان کشور در حال راه‌اندازی و نصب شبکه ملی داده‌ها است.

به گفته رضایتی، این امر در کشور با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و در استان با حمایت‌های ویژه استاندار گیلان در حال پیگیری و راه‌اندازی است.

وی اضافه کرد: پس از نصب و راه‌اندازی شبکه ملی داده‌ها در گیلان استقرار دولت الکترونیک در این استان کامل می‌شود و پیاده‌سازی آموزش عمومی شهروندان الکترونیک صورت می‌گیرد.

رضایتی، راه‌اندازی شبکه ملی داده‌ها در گیلان را پس از استان‌های قم، بوشهر، خوزستان، همدان و فارس ذکر کرد و استفاده از پست الکترونیک برای کاهش مراجعات مردمی به اداره‌ها، جلوگیری از اتلاف وقت و فساد اداری را مورد تأکید قرار داد.

*هر ایرانی یک ایمیل ملی بسازد

وی، ارائه خدمات پست الکترونیک را یکی از روش‌های پست نوین نامید و تصریح کرد: این سرویس قادر است به هر شهروند یک صندوق پست الکترونیک براساس کد ملی و یا ... اختصاص دهد تا کاربران با اتصال به اینترنت آخرین اطلاعات خود را دریافت یا ارسال کند.

مدیرکل پست گیلان با بیان اینکه ایمیل‌هایی که از گذشته توسط کاربران ساخته شده به دلیل اینکه سرور مرکزی آنها در خارج از کشور قرار دارد، قابل رویت و افشای کشورهای بیگانه است، افزود: اگر هر ایرانی یک ایمیل ملی بسازد دیگر اطلاعاتش قابل رویت در خارج از کشور نخواهد بود.

*مجلات مد و منافی عفت و اخلاق منع پستی دارند

این مسئول، رعایت مقررات و ممنوعیت پستی را در سالم بودن و به‌موقع رسیدن مرسولات موثر دانست و گفت: طبق قوانین و ضوابط کشور و مقررات پستی برای پست برخی مرسولات ممنوعیت‌هایی وجود دارد.

رضایتی، برخی از ممنوعیت پستی را برشمرد و خاطرنشان کرد: قرار دادن مکاتبات دارای جنبه شخصی،  در داخل مرسولات با نرخ مخفف امانات، بسته‌های کوچک، مطبوعات و مرسولات نابینایان ممنوع است.

وی متذکر شد: پول، چک و جواهرات، پوست حیوانات، مواد منفجره، مواد رادیو اکتیو، اسلحه، مشروبات الکلی، وسایل قمار، کتب عتیقه و خطی، حیوانات زنده و مجلات مد و منافی عفت و اخلاق منع پستی دارند.

مدیرکل پست گیلان درباره پست داروها یادآور شد: در صورت پست دارو این امر با نظارت کارشناسان اداره بهداشت انجام می‌شود در غیر این صورت پست کردن هرگونه داروهای روان‌گردان نیز ممنوع است.

به گزارش فارس، ایران یکی از پیشگامان صنعت پست در جهان است و سابقه‌ای ممتاز در پیشینه پستی خود دارد.

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای فراهم کردن تسهیلات لازم به منظور استفاده عمومی از خدمات پست برای ارتباط داخلی و خارجی روش و سرویس‌های پستی مانند پست عادی، سفارشی، پیشتاز، ویژه، تلفنی و ... را به شهروندان ارائه می‌کند.

انتهای پیام/84002/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول