اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین نشست نقد شهرستانی کتاب استان یزد در ابرکوه برپا شد

در نخستین نشست نقد شهرستانی کتاب در استان یزد، کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی(ع) ابرکوه میزبان جلسه نقد کتاب "روابط اخلاقی زوجین" نوشته "وجیهه فلاح زاده ابرقویی" بود.

نخستین نشست نقد شهرستانی کتاب استان یزد در ابرکوه برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، فاطمه فلاح‌زاده، مجری و منتقد جلسه، عصر امروز در این برنامه اظهار داشت: این جلسه، نخستین نشست نقد شهرستانی کتاب در استان  و در راستای ترویج فرهنگ نقد کتاب و مطالعه مفید انجام گرفته است.

نویسنده کتاب نیز ضمن ابراز خرسندی از اینکه این کتاب در بوته نقد جمعی از اساتید، مشاوران و کتاب‌خوانان قرار گرفته است، با بیان هدف نگارش این کتاب عنوان کرد: این کتاب بخشی از پایان نامه دوره کارشناسی من بود و کنجکاوی من در زمینه دانستن نظر دین و شرع از یک‌سو و نظریه روانشناسی روز درباره ازدواج و اخلاق زناشویی از سوی دیگر، مرا به نوشتن این کتاب سوق داده است.

فلاح‌زاده با تاکید بر اینکه کتاب "روابط اخلاقی زوجین" عصاره‌ای از مطالعه حدود 80 کتاب در زمینه‌های فقهی، حقوقی و روانشناسی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون در زمینه‌های زناشویی و روابط همسران کتاب‌های متعددی نوشته شده است و در این کتاب نیز تلاش شده با بیانی ساده و روشن برای مردان و زنانی که قصد ازدواج دارند و یا تشکیل خانواده داده‌اند، نکاتی مطرح شود.

وی تصریح کرد: تلاش من در نوشتن این کتاب این بود که ضمن حفظ اختصار، حداقل‌هایی که در روابط زن و مرد باید رعایت شود را ذکر کنم.

یکی از اساتید حوزه اخلاق نیز در این نشست اظهار داشت: برپایی جلسات نقد کتاب یک حرکت بی‌نظیر فرهنگی در ابرکوه است و باید از کتابخانه امام حسن مجتبی (ع) به خاطر پیشرو بودن در این امر قدردانی کرد.

بی‌بی سکینه رضائیان با تاکید بر لحن سالم نقد، یادآور شد: نقد تنها بازجویی معایب نیست، بلکه محسنات را نیز در بر می‌گیرد و از نشانه‌های پیشرفت یک جامعه، دارا بودن اخلاق نقدپذیری است.

وی ادامه داد: نقد آثار و گفتن نکته‌هایی که منتقدان به آن اشاره می‌کنند، حتی اگر دقیق باشد و نویسنده هم آن را بپذیرد از فضل کار و کتاب مورد نقد، کم نخواهد کرد.

این عضو کمیسیون امور بانوان شهرستان ابرکوه با بیان ویژگی‌های این کتاب، خاطرنشان کرد: این کتاب در دو فصل نگاشته شده و هر فصل شامل چند گفتار است. در فصل اول به مفهوم شناسی اهمیت نظام خانواده و پس از آن به بررسی تفاوت‌های روحی، روانی زوجین پرداخته شده است.

وی افزود: فصل دوم این کتاب شامل هشت گفتار است که با تمسک به آیات و روایات اهل بیت علیهم السلام به بررسی روابط عاطفی و اخلاقی خوب و سازنده‌ای که عامل الفت و محبت و تجلی عشق و علاقه زوجین نسبت به همدیگر است، پرداخته شده و آنچه در این بین مشهود است، رعایت چیدمان و پیوستگی فصول و گفتارها است.

منتقد حاضر نیز اظهار داشت: باید از نویسنده کتاب که با توجه به وسیع بودن وظایف متقابل زن و مرد توانسته است به صورت کلی مطالب ارزنده‌ای را در یک کتاب کم حجم و پرمحتوا منتشر کند، قدردانی کرد.

فاطمه فلاح‌زاده افزود: به کارگیری اصول کلی و روشن در این کتاب، برگرفته از زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است که در حد بالایی می‌تواند گره‌گشای مشکلات خانوادگی در نسل حاضر باشد.

در  نخستین نشست نقد شهرستانی کتاب علاوه بر منتقدان و صاحب نظران، جمعی از مشاوران تربیتی و اعضای فعال کتابخانه‌های ابرکوه نیز حضور داشتند و به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/2464/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول