اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل خبر داد

مستندسازی آثار 18 سردار والامقام اردبیل

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر آثار ارزشمند 18 سردار والامقام شهید استان اردبیل مستندسازی شده است.

مستندسازی آثار 18 سردار والامقام اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر ودود سید شنوا عصر امروز در جلسه مسئولان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران در اردبیل اظهار داشت: کتاب‌های چاپ شده در حوزه ایثار و شهادت در 2.5 سال اخیر چهار برابر سال‌های گذشته بوده به طوری که ما تلاشمان بر این است تا تمام آثار گران‌سنگ شهدا و ایثارگران را مستندسازی کرده و از آن صیانت کنیم.

وی در مورد راه‌اندازی موزه شهدا تصریح کرد: رسالت اصلی بنیاد امورات فرهنگی و ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است که در این راستا برای اولین بار در استان با تملک ساختمانی تاریخی و نفیس با فضای مناسب و وسیع اقدام به راه‌اندازی موزه شهدا کردیم که روزهای آینده شاهد افتتاح آن هستیم.

سید شنوا خاطرنشان کرد: این موزه با دارا بودن تمام تصاویر شهدای گرانقدر استان و آثار شهیدان به مجموعه فاخر فرهنگی تبدیل شده و همه ایرانیان می‌توانند از این موزه بازدید کنند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: با همکاری شورای شهر و شهرداری قرار است تابلوها و تصاویر مبارک تمام شهدای شهرستان اردبیل در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها نصب شود و نسبت به نوسازی برخی از این تابلوها نیز اقدام لازم صورت گرفته است.

وی با قدردانی از تصمیم شورای نامگذاری شهرداری اردبیل و شورای شهر در نام نهادن کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر به نام شهدا بیان کرد: این کار اگر با تصاویر و اطلاعات کامل شهدا همراه باشد بسیار ارزشمند و کار ماندگاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در بخش دیگری از سخنان خود به یکی از تعهدات بنیاد شهید در حوزه اشتغالزایی فرزندان شهدا و ایثارگران اشاره کرد و ادامه داد:‌ از تعهدات اشتغالزایی بنیاد در سال‌ جاری 90 درصد تاکنون تحقق یافته است.

سید شنوا یادآور شد: ما امسال سهمیه اشتغالمان حدود 500 مورد بوده که در نیمه اول امسال بیش از 450 مورد آن محقق شده است.

وی گفت: در حوزه مددکاری 100 درصد طرح سپاس در یک سال اخیر تحقق یافته و دیدارهای کیفی و ارزشمند با خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشته‌ایم.

سید شنوا افزود: ‌این دیدارها از لحاظ کیفیت و تیم‌های دیدار‌کننده در سطح کشور بی‌نظیر است که این امر انعکاس خوبی نیز در بین فرزندان و والدین شهدا داشته که به برکت این طرح 99 درصد آدرس‌ها نیز تصحیح شده است.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول