اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کنگره ابن شهرآشوب ساروی اعلام کرد

تاکید رهبر انقلاب بر مستندسازی آثار علامه ابن شهرآشوب

دبیر کنگره بین‌المللی ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی از تاکید رهبر معظم انقلاب بر مستندسازی آثار علامه ابن شهر آشوب خبر داد.

تاکید رهبر انقلاب بر مستندسازی آثار علامه ابن شهرآشوب

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و اعضای شورای سیاستگذاری کنگره بین‌المللی علامه ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی با معظم‌له بر ضرورت مستندسازی آثار این دانشمند جهان تشیع تاکید کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیر کنگره بین‌المللی ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی درباره دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: معظم‌له برگزاری این کنگره علمی را کاری به جا و ارزشمند توصیف کردند که باید متناسب با یک قرن عمر با برکت این شخصیت برجسته جهان تشییع برگزار شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری تکریم چهره‌های برجسته علمی در تاریخ را گامی برای حرکت به سمت قله‌های علمی ذکر کردند و فرمودند که "در آن زمان که وسایل مسافرت و ابزار تعلیم و تربیت بسیار محدود و دشوار بود شخصیت‌هایی همچون ابن شهرآشوب، طبرسی صاحب احتجاج، طبرسی صاحب مجمع‌البیان، سید فضل‌الله راوندی، قطب‌الدین راوندی و ابوالمکارم ابن زهره خوش درخشیدند و سر منشا تحولات علمی شدند".

ابراهیمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب علامه ابن شهرآشوب را شخصیتی فقیه، محدث و جامع‌الاطراف توصیف کردند، افزود: ایشان از اعضای شورای سیاستگذاری کنگره خواستند تا در زمینه مستندسازی آثار و روایت‌های علامه ابن شهرآشوب تلاش کنند و برای این کار مهم از نخبگان و چهره‌های حوزوی بهره گیرند.

دبیر کنگره بین‌المللی علامه ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی در ادامه گفت: پیش از بیانات کارشناسانه و علمی مقام معظم رهبری آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران از بذل توجه و عنایت معظم‌له برای نشست با اعضای شورای سیاستگذاری قدردانی کرد و این دیدار را در راستای بهره‌مندی کنگره از پیام رهبر فرزانه انقلاب دانست.

به گزارش فارس، کنگره بین‌المللی علامه ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی آبان ماه امسال در مازندران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2296/ر/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول