اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام خبر داد

ایجاد 200 هزار شغل خانگی سالمندان در روستاها

معاون حمایت و سلامت کمیته امام از ایجاد 200 هزار شغل خانگی سالمندان روستاها در 10 سال گذشته در کشور خبر داد.

ایجاد 200 هزار شغل خانگی سالمندان در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی‌محمد ذوالفقاری ظهر امروز در همایش ملی برنامه‌ریزی و توسعه پایدار روستایی در ناحیه جنوبی دریای خزر اظهار کرد: ورود دانشگاه به مسائل پژوهشی از مباحث اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی بر توجه به عوامل توسعه روستایی تاکید کرد و افزود: توسعه همه‌جانبه می‌تواند در کشور پایدار باشد.

ذوالفقاری با بیان اینکه پرداختن به مباحث اجتماعی بدون توجه به آبادانی نمی‌تواند نسخه شفابخشی برای روستاها باشد، تصریح کرد: محور توسعه انسان است و این امر حرکت روبه جلو محسوب می‌شود.

*4 میلیون نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد، حاشیه‌نشینی را از موانع شهرنشینی خواند و بیان کرد: چهار میلیون نفر اکنون زیر پوشش کمیته امداد هستند و بخش قابل ملاحظه‌ای از مددجویان روستایی هستند.

وی با اشاره به اینکه دو میلیون نفر در مناطق محروم زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: فقر سرعت‌گیر توسعه است.

ذوالفقاری فقر را عامل بازدارندگی توسعه ذکر کرد و گفت: کمیته امداد تلاش می‌کند فقیر را به عنصر توسعه‌یافته در جامعه تبدیل کند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد با تاکید بر اینکه فقرا باید تبدیل به انسان مولد و با کرامت شوند، یادآور شد: نهاد مذکور تلاش می‌کند خدمات ارائه شده به مددجویان بر محور توانمندسازی باشد.

وی به سرمایه‌گذاری کمیته امداد بر داشته‌های مددجویان اشاره کرد و افزود: انسان‌های کمتر توسعه‌یافته دارایی خود را نمی‌شناسند.

ذوالفقاری سرمایه‌گذاری کمیته امداد را تبدیل انسان غیر مولد به مولد دانست و اظهار کرد: افراد جامعه باید میل به تولید پیدا کنند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد آمار اشتغال‌زایی در روستاها را قابل توجه دانست و بیان کرد: 200 هزار شغل خانگی سالمندان در 10 سال گذشته در روستاها ایجاد شده است.

وی با اشاره به ارائه آموزش و مشاوره‌های مختلف در کمیته امداد به مددجویان، تصریح کرد: توانمندسازی فکری موجب مهاجرت فرد به مکان توسعه یافته می‌شود.

ذوالفقاری به سرمایه‌گذاری کمیته امداد در بحث اقتصاد روستایی اشاره کرد و گفت: نهاد مذکور تلاش می‌کند توازن اقتصادی در روستائیان ایجاد شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد سرمایه‌گذاری در مهارت‌های زندگی و شغلی را حائز اهمیت خواند و اذعان کرد: توسعه بیمه‌ها عامل توسعه روستایی است.

وی با تاکید بر کشف موانع توسعه‌یافتگی در روستاها، اظهار کرد: کمیته امداد به دنبال برقراری رابطه با دانشگاه‌ها است.

ذوالفقاری توسعه نیافتگی روستاها را سبب ایجاد حاشیه‌نشینی در شهرها دانست و بیان کرد: حاشیه‌نشینی عامل آزار دهنده توسعه شهری است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد بر توسعه اجتماعی همزمان با توسعه عمرانی در روستاها تاکید کرد و گفت: انسان فقیر مانع توسعه است و کمیته امداد تلاش می‌کند موانع توسعه در جامعه برطرف شود.

به گزارش فارس، دومین همایش ملی برنامه‌ریزی و توسعه پایدار روستایی در ناحیه جنوبی دریای خزر با محوریت مسائل کالبدی و اجتماعی ـ فرهنگی با هدف تلاش به منظور کمک به تحقق توسعه روستایی در برنامه پنجم توسعه، 17 و 18 مهر جاری در دانشگاه گیلان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/84001/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول