اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر مطرح کرد

استان بوشهر تاثیرگذارترین استان در اقتصاد کشور است

استاندار بوشهر گفت: این استان به لحاظ داشتن قابلیت‌های مهم، تاثیر‌گذارترین استان در کشور است.

استان بوشهر تاثیرگذارترین استان در اقتصاد کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح جاده بوشهر ـ گناوه با بیان اینکه استان بوشهر دارای قابلیت‌های مهم اقتصادی است، تصریح کرد: این استان در بخش‌های مختلف اقتصادی دارای امکانات مهم زیربنایی است که تاثیرات مهمی در اقتصاد کشور و منطقه دارد. توجه به عمران و آبادانی این استان موجب تحول در کشور خواهد شد.

وی به جاده بوشهر ـ گناوه پرداخت و اظهار داشت: استان بوشهر از استان‌های مهم و تاثیرگذار در استان و کشور است و توسعه این استان و پیشرفت در عرصه‌های مختلف مورد تاکید مسئولان قرار دارد.

فریدون حسنوند افزود: احداث جاده بوشهر ـ شیف ـ گناوه از طرح‌های مهم و موثر در تجارت و اقتصاد استان است که 35 کیلومتر مرکز استان و گناوه را به هم نزدیک‌تر می‌کند و این مسئله بسیار ارزشمند است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز بیان کرد: جاده بوشهر ـ گناوه در شرایط سخت و ویژه‌ احداث شده و استاندار پرتلاش و ایثارگر با نظارت و پیگیری مکرر موجبات تسریع در تکمیل این طرح شدند.

علیرضا صفایی افزود: از سه سال پیش با فعالیت 5 پیمانکار و 3 مشاور این پروژه استارت زده شد و بسیار خوشحالیم که در کمترین زمان ممکن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. جاده بوشهر ـ گناوه به طول 88 کیلومتر، مسافت بوشهر تا شمال این استان را 35 کیلومتر کاهش داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر یادآور شد: هم‌اکنون ظرفیت جاده بوشهر ـ گناوه ـ دیلم به خوزستان تردد سه هزار و 800 وسیله نقلیه در شبانه‌روز است و این در حالی است که بر اساس آمار موجود بیش از 20 هزار خودرو طی شبانه‌روز از این محور رفت و آمد می‌کنند و این جاده یک ضرورت بوده است.

صفایی گفت: طول این جاده 88 کیلومتر و عرض آن نیز 11 متر است و تعداد 204 ابنیه کوچک و 9 ابنیه بزرگ در این مسیر احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر ابراز داشت: این جاده در شاخص راه‌های شریانی کشور بسیار تاثیرگذار است و از نظر استراتژیکی و پدافند غیرعامل نیز تاثیرات بسیار زیادی دارد. در این مسیر 5 تقاطع همسطح نیز احداث شده و به عنوان راه ایمن کشور معرفی شده است.

صفایی تاکید کرد: 2 دوربین ترددشمار در این جاده نصب شده و بیش از 450 میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است. پیمانکاران این پروژه با کیفیت بسیار بالایی کار کردند و بیش از 200 میلیارد ریال از مطالبات این عزیزان باقی مانده است.

در ادامه این مراسم از لوح یادبود جاده بوشهر شیف گناوه با حضور استاندار بوشهر و نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پرده‌برداری شد.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول