اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار قم:

افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ به دلیل گرانی نهاده‌ها است

رئیس هیئت مدیره تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار قم علت افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ را به دلیل گرانی 70 درصدی قیمت نهاده‌ها دانست.

افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ به دلیل گرانی نهاده‌ها است

احمد آجودانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در خصوص افزایش قیمت تخم مرغ طی دو هفته اخیر گفت: وضعیت بازار متاثر از قیمت نهاده‌ها (سویا ، ذرت و گندم ) و ارزی است که برای آنها پرداخت می‌شود.

وی به افزایش قیمت نهاده‌ها اشاره کرد و بیان داشت: ذرتی که 680 تومان بود در حال حاضر به قیمت هر کیلو یک هزار و 270 تومان و سویا نیز از 950 به یک هزار و 490 تومان رسیده است و ما در واقع افزایش 80 تا 90 درصدی در این خصوص داشته‌ایم.

رئیس هیئت مدیره تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار قم افزود: با وجود دستور رئیس جمهور در خصوص اختصاص ارز مرجع توسط بانک مرکزی برای واردات نهاده‌ها متاسفانه این کار هنوز صورت نگرفته است، بر اساس مصوبه مجلس قیمت ارز مرجعی وجود ندارد و دلار بر اساس ارز مبادله‌ای که 2470 تومان است، محاسبه می‌شود.

آجودانی با بیان اینکه 70 درصد قیمت مرغ و تخم مرغ متاثر از نهاده‌ها است، اظهار داشت: 70 درصد نهاده‌ها نیز وارداتی است، گرچه قیمت نهاده‌های تولید شده در داخل نیز متاثر از قیمت نهاده‌های وارداتی است.

رئیس هیئت مدیره تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار قم تخصیص ندادن ارز مرجع برای نهاده‌ها را مهم‌ترین علت افزایش قیمت تخم‌مرغ عنوان کرد و افزود: میانگین قیمت 6 ماهه اول و دوم سال تعیین کننده قیمت تخم‌مرغ است و از آنجایی که به طور سنتی در 6 ماهه اول سال مصرف پایین است این میزان در 6 ماهه دوم سال افزایش پیدا می‌کند.

آجودانی آینده وضعیت صنعت مرغداری را نامطلوب خواند و گفت: در صورت ادامه وضعیت موجود مرغداران رغبتی برای جوجه‌ریزی نخواهند داشت و با افزایش قیمت مرغ تا کیلویی 10 هزار تومان و افزایش قیمت تخم مرغ تا کیلویی هفت هزار تومان مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/2258/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول