اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر امور فنی استانداری همدان خبر داد

ریل‌گذاری 92 کیلومتر از راه‌آهن تهران ـ همدان/ تولید 2 میلیون تن بتن در همدان

مدیرکل دفتر امور فنی استانداری همدان گفت: در حال حاضر 92 کیلومتر از راه آهن تهران ـ همدان ریل‌گذاری شده و برای 180 کیلومتر باقی مانده نیز در حال خریداری ریل هستیم.

ریل‌گذاری 92 کیلومتر از راه‌آهن تهران ـ همدان/ تولید 2 میلیون تن بتن در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عزیز یوسفی پیش از ظهر امروز در سومین جلسه شورای فنی استان همدان با بیان اینکه نباید فاصله زیرسازی و اجرای آسفالت زمان زیادی طول بکشد اظهار داشت: استان در بخش آسفالت هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود.

وی از ارزیابی و تعیین سطح کارخانجات آسفالت در سطح استان خبر داد و گفت: امتیازبندی سطح کارخانجات آسفالت بر اساس امکانات، مصالح استفاده شده در ساخت آسفالت، تجهیزات و نیروهای فنی و متخصص شاغل در کارخانه انجام می‌شود.

*فعالیت 40 کارخانه آسفالت در همدان

مدیرکل دفتر امور فنی استانداری همدان با اشاره به اینکه در سطح استان تعداد 40 کارخانه آسفالت داریم تصریح کرد: با ارزیابی انجام گرفته تعداد 21 واحد کارخانه آسفالت امتیاز بالای 60، چهار واحد خاموش، 11 واحد کمتر از 60 و چهار واحد نیز غیر قابل ارزیابی تعیین سطح شدند.

وی معیار سنجش کارخانجات را امتیاز 60 دانست و ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها در اجرای آسفالت‌ریزی باید از کارخانجاتی که امتیاز سطح‌بندی بیش از 60 دارند آسفالت خریداری کنند.

یوسفی افزود: بحث استاندارد آسفالت با سطح‌بندی کارخانجات آسفالت متفاوت بوده و باید از هم تفکیک شوند.

وی در ادامه به واحدهای تولید بتن آماده اشاره کرد و یادآور شد: در سطح استان 21 واحد تولیدکننده بتن آماده استاندارد داریم که از 11 واحد بازدید به عمل آمد.

*تولید 2 میلیون تن بتن آماده سالیانه در همدان

مدیرکل دفتر امور فنی استانداری همدان با بیان اینکه در سطح استان سالیانه به 2 میلیون و 500 هزار تن بتن نیاز داریم بیان داشت: با احتساب 35 واحد تولید بتن آماده در سطح استان که 27 واحد فعال و هشت واحد نیز در حال ساخت است، ظرفیت تولید بتن آماده استان در روز از 27 هزار تن به 70 هزار تن افزایش یافته و در سال به 3 میلیون تن خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولید بتن آماده دارای پروانه فعالیت در حال حاضر کمتر از ظرفیت تولید می‌کنند اذعان کرد: 27 واحد تولیدکننده بتن آماده به طور میانگین در سال 2 میلیون تن بتن تولید می‌کنند. 

یوسفی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌هایی که نیاز به ایجاد واحدهای تولید بتن آماده دارند مجوز احداث می‌دهیم و در شهرستان‌هایی که این نوع فعالیت اشباع شده، صدور مجوز برای ایجاد واحدهای تولید بتن آماده ممنوع است.

وی در ادامه به بخشنامه رعایت استانداردهای ساخت و ساز مصوبه سال 84 اشاره کرد و ابراز داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی طبق ماده 105 این بخشنامه موظف به رعایت ضوابط استاندارد در ساخت و سازها هستند.

مدیرکل دفتر امور فنی استانداری همدان کار تولید بتن آماده را یک فعالیت اقتصادی و عمرانی در راستای توسعه سرمایه‌گذاری و گردش سرمایه اعلام کرد و گفت: مهندسین ناظر باید بر ساخت و سازها نظارت کنند، البته برخی از مالکان از ضوابط نظارتی فرار می‌کنند.

وی ادامه داد: با سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش مهارت‌های تخصصی به کارگران و مهندسین ناظر رایزنی شده و با تصویب شورای فنی از جلسات بعدی رئیس این سازمان به عنوان عضو مدعو در جلسات شرکت می‌کند.

یوسفی گفت: برای رفع مشکلات اجرای بتن‌ریزی در پروژه‌ها، تولیدکنندگان بتن آماده می‌توانند خودشان اجرای بتن‌ریزی را به عهده بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کمیته نظارت بر اجرای پروژه‌ها از 20 پروژه در سطح استان بازدید کرده است ابراز داشت: کمیته نظارت از پروژه‌های عمرانی بام ملایر، باند دوم جاده تویسرکان به کنگاور، تصفیه‌خانه فاضلاب رزن و سد شنجور با 73 درصد پیشرفت فیزیکی بازدید به عمل آمده است. 

*پروژه مصلای همدان با 27 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است

مدیر کل دفتر امور فنی استانداری همدان به پروژه احداث مصلای شهر همدان اشاره کرد و یادآور شد: مصلای شهر همدان در زمینی به مساحت 22 هزار متر مربع شامل پنج بلوک با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان در حال ساخت است که تاکنون برای آن 7 میلیارد تومان هزینه شده و 27 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن تهران ـ همدان با قابلیت حمل یک میلیون مسافر و 2 میلیون بار در سال با سرعت حرکت 160 کیلومتر در حال احداث است تصریح کرد: نقطه شروع خط آهن از ایستگاه شهریار در 35 کیلومتری شهر تهران بوده و از مسیر شهرهای پرند، مأمونیه، ساوه، غرق‌آباد، نوبران و فامنین عبور کرده و به همدان می‌رسد.

یوسفی طول مسیر راه آهن تهران- همدان از شهریار تا همدان را 226 کیلومتر و از خود تهران 303 کیلومتر دانست و بیان داشت: عملیات زیرسازی از ریل‌گذاری جدا کار می‌شود و در حال حاضر زیرسازی این پروژه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

*ریل‌گذاری 92 کیلومتر از راه آهن تهران-همدان

وی افزود: بیش از 126 کیلومتر «بالاست‌ریزی» انجام و 92 کیلومتر نیز ریل‌گذاری شده و برای اتمام پروژه به 200 میلیارد تومان دیگر نیاز بوده و 180 کیلومتر ریل باقی مانده نیز در حال خرید است.

مدیرکل دفتر امور فنی استانداری همدان در پایان اذعان کرد: سفت‌کاری ساختمان ایستگاه راه آهن رباط به اتمام رسیده و در اجرای بالاست‌ریزی از برنامه زمانبندی جلو هستیم و با پیگیری‌های انجام گرفته امیدواریم به زودی این پروژه به سرانجام برسد.

انتهای پیام/89019/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول