اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیرکل راه آهن جنوب شرق مطرح کرد

کاهش صددرصدی سوانح ریلی در راه‌آهن جنوب شرق/ ایجاد گذرگاه‌ها در طول خطوط راه آهن

‌مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: در 6 ماهه نخست امسال شاهد کاهش صددرصدی سوانح ریلی ‌نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

کاهش صددرصدی سوانح ریلی در راه‌آهن جنوب شرق/ ایجاد گذرگاه‌ها در طول خطوط  راه آهن

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی راه آهن جنوب شرق، ‌سید مصطفی داودی با بیان اینکه ارتقای سطح ایمنی سیر و جابه‌جایی مطمئن مسافر و بار از اولویت‌های اصلی راه آهن جنوب شرق است، افزود: ‌در سال جاری در مقایسه با شاخص‌های موجود نسبت به سال گذشته شاهد ارتقای ایمنی سیر قطارها در این اداره کل هستیم.

‌مدیرکل راه آهن جنوب شرق با اشاره به موقعیت جغرافیایی خاص این ناحیه و قرار گرفتن بخشی از محور ریلی زاهدان ـ بم در مسیر هجوم شن‌های روان و ماسه‌های بادی اظهار داشت: در حال حاضر محدوده استحفاظی راه آهن جنوب شرق از نقطه صفر مرزی در ایستگاه میل 72 و شهر میرجاوه آغاز و با عبور از شهر زاهدان وارد منطقه کوهستانی رودماهی می‌شود.

وی با بیان اینکه ‌برای‌ گذر از این منطقه صعب‌العبور 20 دستگاه تونل به طول تقریبی شش کیلومتر و حدود 1000 دستگاه پل کوچک و بزرگ ‌نظیر پل بزرگ شوره گز با 680 متر طول و تونل 545 متری شماره 20 احداث شده است، تصریح کرد: ‌پس از آن ‌وارد منطقه کویری و ماسه‌گیر شوره‌گز شده و پس از طی ‌حدود 45 کیلومتر مناطق ماسه‌گیر و بحرانی که در معرض هجوم شن‌های روان و ماسه بادی قرار دار‌د به شهر فهرج و استان کرمان می‌رسد.

داوودی با بیان اینکه علاوه بر مشکل هجوم ماسه‌های بادی و شن‌های روان، ‌معضلاتی نظیر ریزشی بودن ترانشه‌های بحرانی به علت عدم احداث دیوارهای حائل‌، وجود گذرگاه‌های غیرمجاز، عدم ‌احداث ‌دیوارهای برگشتی و جان پناه در اکثر تونل‌ها‌، عدم راه‌اندازی تجهیزات رادیویی و نبود علائم الکتریکی در تمام ایستگاه‌های محور زاهدان ـ فهرج وجود دارد، تاکید کرد: این معضلات سیر ایمنی قطارها را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با اشاره به وقوع چند سانحه کوچک ریلی توسط قطارهای مسافری و باری در سال گذشته در حوزه استحفاظی راه آهن جنوب شرق گفت: در شش ماهه نخست سال گذشته تعداد 4 سانحه از قبیل خروج قطار از خط، برخورد عابر با وسایل نقلیه ریلی و برخورد وسایل نقلیه جاده‌ای با وسایل نقلیه ریلی در این اداره کل ‌رخ داد که در سال جاری ‌هیچ گونه حادثه‌ای در این ناحیه رخ نداد.‌

‌مدیرکل راه آهن جنوب شرق ‌خاطرنشان ساخت: دلایل اصلی کاهش این حوادث برطرف کردن مشکلات مناطق ماسه‌گیر و استقرار ماشین آلات مکانیزه و کارگران زحمتکش ماسه‌روب در نقاط بحرانی، نظارت مستمر و بازدیدهای محسوس و نامحسوس از ایستگاه‌های بین‌راهی، آموزش نیروی انسانی و ... بوده است.

‌داودی با تاکید بر تلاش این اداره کل برای ارتقای سطح ایمنی و کاهش سوانح ریلی اظهار داشت: ارتقای ایمنی سیر و حرکت، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و حذف آنها، ایجاد گالری و گذرگاه‌ها در طول خطوط راه آهن جنوب شرق از جمله اقدامات آتی ‌این اداره کل خواهد بود.

‌‌مدیرکل راه آهن جنوب شرق در پایان اظهار داشت: مجموعه این اقدامات و تلاش شبانه روزی کارکنان راه آهن جنوب شرق موجب شد در 6 ماهه نخست امسال شاهد کاهش صددرصدی سوانح ریلی ‌نسبت به مدت مشابه سال قبل باشیم.

انتهای پیام/75004/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول