اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طالبان آزادی «ملا برادر» را تکذیب کرد

طالبان در اظهار نظر جدیدی ادعا کرد که ملا برادر آزاد نشده و هنوز هم با وجود وضعیت بد سلامتی‌اش در زندان‌های پاکستان قرار دارد.

طالبان آزادی «ملا برادر» را تکذیب کرد

به گزارش فارس، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوى طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که ملا عبدالغنی برادر فرد شماره 2 طالبان هنوز آزاد نشده و با توجه به وضعیت نامناسب سلامتی‌اش باید از زندان آزاد شود.

به نقل از خبرگزاری «پژواک» در این اطلاعیه تأکید شده است که ملا برادر نه با خانواده خود تماس گرفته و نه فعالیت سیاسى آغاز کرده است.

مجاهد افزوده است که ملا برادر، اکنون روزهاى زندگى خود را در زندان درحالى سپرى مى‌کند که وضعیت سلامتی وى خوب نیست و روزبه‌روز بدتر می‌شود.

اطلاعیه می‌افزاید: با در نظر داشت وضعیت نامناسب سلامتی ملا برادر و برای همدردى انسانى و اسلامى، طالبان می‌خواهند وی هر چه زودتر آزاد شود.

طالبان اظهارنظر مقامات بلند پایه پاکستان مبنی بر آزادی ملا برادر را رد کرده و افزوده‌اند: ملا برادر تاکنون آزاد نشده، پس از مقامات حکومت افغانستان تقاضا می‌شود تا در این مورد توضیح دهند و طوری که اعلام کرده‌اند، وی را آزاد و موضوع را روشن کنند.

ملا عبدالغنى برادر که معاونت ملا محمدعمر رهبر گروه طالبان را بر عهده داشت، 3 سال قبل بعد از دستگیرى توسط پاکستان زندانى شد.

پاکستان ماه گذشته اعلام کرد که بر اساس درخواست‌ها و تلاش‌هاى شوراى عالى صلح افغانستان ملا برادر را در تاریخ٣٠ شهریور آزاد کرده است.

در این بین دولت افغانستان بارها از پاکستان درخواست کرده که ملا برادر را به دولت افغانستان تحویل دهد اما دولت پاکستان در مقابل علاوه بر خوددارى از سپردن ملا برادر به مقامات افغان گفته است که وى را به منظور پیشرفت روند صلح، آزاد کرده‌ است.

هرچند از خبر آزادی ملا برادر 3 هفته می‌گذرد اما طالبان گزارش آزادی وى را رد کرده‌اند.

پس از اعلام خبر آزادی ملا برادر توسط پاکستان، رسانه‌هاى پاکستانى خبر دادند که ملا برادر، از شهر پیشاور به کراچی منتقل شده است.

منابع پاکستانی مدعی شدند ملا برادر با یک هواپیما از پیشاور به کراچى منتقل شده و آنجا در یک محل امن نگهدارى می‌شود.

در این میان برخی منابع نیز ادعا رکدند ملا برادر به منزل خود در شهر کراچى که در سال ٢٠١٠ میلادى از همان مکان توسط نیروهاى ویژه آمریکایى و پاکستانى طى عملیات ویژه‌ای دستگیر شده بود، منتقل شده است.

برخی رسانه‌های پاکستانی هفتۀ گذشته ادعا کردند ملا برادر به منظور گفت‌وگو با طالبان افغانى، دوباره از کراچى به پیشاور منتقل شده و در منطقه وزیرستان نیز گفت‌وگوهایی با طالبان پاکستانی داشته است.

حامد کرزى نیز هفته گذشته ادعا کرده که دولت افغانستان تاکنون نه با ملا برادر تماس داشته و نه از آدرس وی اطلاع دارد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول