اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی گیلان خبر داد

ساماندهی 2700 قایق تفریحی در سواحل گیلان

فرمانده مرزبانی گیلان گفت: بیش از 2 هزار و 723 فروند قایق‌‌ تفریحی در شهرستان‌های ساحلی گیلان با رنگ و کد مشخص ساماندهی شدند تا مسافران بتوانند از آنها استفاده کنند.

ساماندهی 2700 قایق تفریحی در سواحل گیلان

یوسف مرتضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به فعالیت مرزبانی استان اظهار کرد: رویکرد مرزبانی گیلان در سه سال گذشته از انتزاع به ایجاد وحدت و تحول اساسی در روند ساختار اداری و لسجتیکی تغییر یافته است.

وی افزود: در رویکرد مذکور با بهره‌گیری از نیروهای متخصص  آموزش‌دیده و پیوستن یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان به مرزبانی در راستای برقراری امنیت پایدار در منطقه و ایجاد آرامش برای مرزنشینان و ساحل‌نشینان اقدام‌های خوبی صورت گرفته است.

فرمانده مرزبانی گیلان، انسداد بخش زیادی از مرز خشکی در آستارا و کنترل جرایم در معبرهای ورودی قاچاق کالا را از اقدام‌های مثبت این مرزبانی در راستای دستیابی به اهداف خطیر مرزبانی ناجا ذکر کرد.

وی، گفت: در حوزه فناوری اطلاعات نیز از تجهیزات مراقبت و الکترونیک مانند رادار و دوربین‌های دید در شب و حرارتی در نقاط حساس و توسعه دریابانی و استفاده از شناورهای تندرو و ناوچه‌های 50 فوتی و جت‌اسکی استفاده شده است.

مرتضوی، آموزش نظامی و اقدام‌های اجتماعی و تلاش برای بومی‌سازی امنیت را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌ها و نشست‌های حضوری با مرزنشینان و ارائه خدمات بهداشتی‌پزشکی گامی موثر و مفید دیگر در بیداری فکری مرزنشینان بوده است.

این مسئول مرزبانی گیلان، برقراری تامین امنیت در طرح‌های سالم‌سازی دریا را از اقدام‌های مهم ذکر کرد و افزود: حضور دریادلان مرزبانی استان در حوزه 270 کیلومتر دریایی موجب شده تا جان 54 نفر از هموطنان که به فنون شنا آشنایی نداشتند و در نقاط نامطمئن اقدام به شنا کرده بودند، از مرگ نجات دهند.

وی، اضافه کرد: بیش از 2 هزار و 723 فروند قایق‌‌ تفریحی در شهرستان‌های ساحلی با رنگ و کد مشخص ساماندهی شدند تا مسافران بتوانند از آنها استفاده کنند.

مرتضوی در بحث کشفیات تصریح کرد: در مدت مذکور 393 هزار و 696 نفر ساعت گشت‌زنی و کمین‌ها انجام شد و در دیده‌بانی توفیقات خوبی به دست آمد.

وی، یادآور شد: با تشدید اقدام‌های کنترلی در نوار مرزی و ساحلی تعداد 10 نفر از عابران غیرمجاز دستگیر شدند.

فرمانده مرزبانی گیلان، یادآور شد: امسال نخستین همایش بزرگ مرزنشینان و ساحل‌نشینان استان به منظور تعامل بین مرزنشین و مرزبان برای برقراری امنیت پایدار و احساس آرامش در آستارا برگزار شد.

وی، از برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی خبر داد و متذکر شد: کنترل تعاونی‌های قایقرانی صیادی و تفریحی از جمله اقدام‌های سال جاری بوده است.

انتهای پیام/2300/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول