عابد فتاحی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در جلسهای که با حضور وزیر بهداشت و درمان برگزار شد من مخالفت خود را با طرح اصلاحیه قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دورههای تکمیلی و تخصصی اعلام کردم، چرا که در ایران بیشتر مسائل از طریق روابط ، نه قانون حل میشوند.
وی تصریح کرد: ایران همچون کشورهای اروپای شمالی یا بیشتر کشورهای قانونمند دیگر نیست که همه مسایل خود را با قانون حل کنند در کشورهای قانونمند نمیتوان مشکل خود را از طریق یک نماینده، استاندار یا مدیرکل حل کرد این در حالی است که معنی واقعی قانونمند بودن در ایران تعریف نشده است و لذا بیشتر مسائل حتی اگر قانونی یا پیش پا افتاده باشد از طریق روابط انجام میشود.
فتاحی افزود: زمانی که طرح اصلاحیه قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو برای دورههای تکمیلی و تخصصی مطرح شد به عنوان نماینده مجلس مخالفت خود را از این طرح اعلام کردم.
وی با اشاره به دلایل مخالفت خود، اعلام کرد: در این صورت شاهد برخی تبعیضها خواهیم بود.
فتاحی اضافه کرد: در این صورت پزشکان عمومی میتوانند هر رشتهای که بخواهد بدون کنکور در رشتههای تخصصی ادامه تحصیل کنند که این مسئله خود باعث میشود به مرور زمان پزشکان ناکارآمد به بار آیند.
وی گفت: محرومیتها را نمیتوان با پذیرش دانشجو به شرط اشتغال اجباری در مناطق محروم از میان برداشت بلکه کشورهای دنیا برای رفع محرومیتها فرمولهای دیگری بیان کردهاند.
فتاحی با اشاره به موارد رفع محرومیت، گفت: قرار دادن امکانات مناسب در اختیار پزشکان یکی از راهکارهای رفع محرومیت است، مثلا میتوانیم بگوییم پزشکی که در تهران، رامسر یا کرج مشغول خدمت است ماهانه 2میلیون تومان حقوق دریافت میکند اما پزشکانی که در مناطق محروم چون کردستان و پیرانشهر خدمت میکنند ماهانه 5 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.
فتاحی خاطرنشان کرد: که در تمام کشورها سه اصل مورد توجه است که شامل سلامت، امنیت و آموزش است که باید از همه امکانات خود در این راستا استفاده کنیم تا به جامعه مطلوب دست یابیم.
انتهای پیام/61001/صا30/ث3001