اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا:

انتشار اطلس فرهنگی و اجتماعی شهرضا نیازمند بودجه است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا گفت: تدوین مکتوب اطلس فرهنگی و اجتماعی شهرضا با محوریت جمعی از متخصصان مجرب به مرحله نهایی رسیده و انتشار آن مستلزم اختصاص بودجه مناسب است.

انتشار اطلس فرهنگی و اجتماعی شهرضا نیازمند بودجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، رجب فرهمندیان صبح امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح جامع تدوین اطلس فرهنگی و اجتماعی شهرضا از چند سال گذشته با رویکرد معرفی و تبیین ظرفیت‌های برجسته شهرستان در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری آغاز شده و براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در مراحل نهایی جمع‌آوری و ثبت اطلاعات قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دیدگاه مجموعه مسئولان شهرستان در زمینه انتشار این مجموعه فاخر مثبت و سازنده است و انتظار داریم در آینده‌ای نزدیک با حمایت‌های مناسب زمینه رونمایی از این اثر نفیس مهیا شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته مکاتبات متعددی در زمینه حمایت مالی برای انتشار این مجموعه انجام گرفته است، تصریح کرد: بر این اساس در آینده‌ای نزدیک مذاکرات شایسته‌ای در راستای اختصاص بودجه مالی مناسب با شورای اسلامی شهر ،شهرداری شهرضا و سایر مراجع فرهنگی برای انجام مراحل چاپ و انتشار این مجموعه انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد:  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا همواره در راستای رسالت‌بخشی، هدایت و جهت‌دهی به جریان‌های فرهنگی و هنری فعالیت داشته است.

این مسئول اضافه کرد: شهرستان شهرضا به لحاظ برخورداری از تشکل‌های فرهنگی، هنری و مذهبی از جایگاه قابل توجهی برخوردار است و برای رشد و تعالی این ظرفیت بزرگ باید نسبت به اختصاص امکانات و زیرساخت‌های لازم اهتمام داشته باشیم.

فرهمندیان با تشریح اهمیت شناسایی استعداد‌های برتر در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری تاکید کرد: سیاست‌گزاری‌های مناسب در راستای جذب استعداد‌های برتر فرهنگی و هنری و ترغیب این افراد به افزایش مهارت در قالب دوره‌های آموزشی زمینه را برای گرایش اقشار مختلف جامعه به این امر مهم ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی از مهم‌ترین نیاز‌های کنونی شهرضا به شمار می‌رود، افزود: در حال حاضر تعداد قابل توجهی گروه نمایش و موسیقی با تلفیقی از جوانان و پیشکسوتان در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند که باید با اتخاذ تدابیر هوشمندانه زمینه را برای بروز استعدادهای شگرف این تشکل‌ها مهیا کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با اشاره به اینکه تولید محصولات سالم در حوزه فرهنگ و هنر مستلزم توجه به مقوله آموزش و بستر‌سازی مناسب برای اصحاب این عرصه است، گفت: در حال حاضر کمبود محسوس سالن‌های مناسب برای اجرای برنامه‌های فاخر در حوزه نمایش و موسیقی از مهم‌ترین نیاز‌های کنونی شهرضا است و تالار مجتمع فرهنگی شهید مدرس نیز برای اجرای برنامه‌های بزرگ نیازمند تجهیز به امکانات مناسب است.

وی اظهار کرد: توجه به وضعیت حاکم بر مراکز بازی‌های دیجیتالی و محتوای محصولات ارائه شده در سطح این مراکز از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان شهرستان است که بر این اساس دو مرکز در شهر شهرضا و محله اسلام‌آباد راه‌اندازی شده و در آینده‌ای نزدیک پایگاه شهر منظریه نیز راه‌اندازی می‌شود.

فرهمندیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه راه‌اندازی پایگاه آموزش فنی و حرفه‌ای شهرضا با محوریت رشته‌های هنری در مرحله اجرایی قرار گرفته است، تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز زمینه تحصیل علاقمندان به رشته‌های مختلف هنری در جنوب استان اصفهان با محوریت شهرضا میسر می‌شود و امیدواریم با تعامل مسئولان امر شاهد تحقق این امر مهم باشیم.

انتهای پیام/63011/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول