اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

‌معاون فرهنگی وزارت ارشاد را یک شخصیت حوزوی منصوب می‌کنم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ با اشاره به حساسیت موجود در معاونت فرهنگی و به ویژه بحث ممیزی کتاب، گفت: با وسواس دنبال این هستم که در صورت امکان یک شخصیت حوزوی در معاونت فرهنگی ارشاد به کار گرفته شود.

‌معاون فرهنگی وزارت ارشاد را یک شخصیت حوزوی منصوب می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، علی جنتی در دیدار آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه کار اصلی فرهنگی بر عهده حوزه علمیه و مراجع تقلید و نهادهای فرهنگی است، اظهار داشت: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فراهم کردن بستر مناسب و تسهیل کردن شرایط است.

وی گفت: کارهایی مانند چاپ کتاب، رونق بخشیدن به کتابخانه‌ها، رسیدگی به وضعیت مساجد و کانون‌های فرهنگی در مساجد، نظارت بر ساخت فیلم‌های سینمایی و فعالیت‌های هنری، اوقاف، بقاع متبرکه و حج و زیارت تنها بخشی از فعالیت‌های زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه در گذشته مشکلاتی در ممیزی کتاب وجود داشته است، گفت: در گذشته گاهی اوقات کتاب‌ها یک سال برای بررسی نگه داشته می‌شدند و در این دولت در تلاش هستیم که با در خدمت گرفتن متخصصان آشنای به کار و اهل فضل به این کار سرعت بیشتری دهیم و کتاب‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن بررسی شوند.

وی با اشاره به وجود بعضی از کتاب‌های مضر در نمایشگاه‌های کتاب تصریح کرد: در نمایشگاه‌های کشورهای دیگر مشاهده کرده‌ام که برای ورود کتاب به نمایشگاه سخت‌گیری‌های زیادی انجام می‌شود و ما هم سعی می‌کنیم این نظارت‌ها و ارزیابی‌ها در نمایشگاه کتاب تهران هم صورت بگیرد تا از ورود کتاب‌های غیر علمی و غیر مفید به نمایشگاه جلوگیری شود.

جنتی با اشاره به حساسیت موجود در معاونت فرهنگی و به ویژه بحث ممیزی کتاب، گفت: با وسواس دنبال این هستم که در صورت امکان یک شخصیت حوزوی در معاونت فرهنگی ارشاد به کار گرفته شود.

انتهای پیام/2258/ش/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول