اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته درمان و سلامت هیئت پزشکی ورزشی استان قم خبر داد

درمان بیش از 200 ورزشکار مصدوم توسط هیئت پزشکی ورزشی قم

مسئول کمیته درمان و سلامت هیئت پزشکی ورزشی استان قم از درمان بیش از 200 ورزشکار آسیب‌دیده توسط هیئت پزشکی ورزشی قم در سال جاری خبر داد.

درمان بیش از 200 ورزشکار مصدوم توسط هیئت پزشکی ورزشی قم

مسعود اویسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار به ثبت رسیده در هیئت پزشکی ورزشی استان قم، در شش ماهه اول سال جاری بیش از 200 نفر از ورزشکاران آسیب‌دیده از طریق کارت بیمه ورزشی اقدام به درمان و معالجه کرده‌اند.

وی ادامه داد: تعدادی از این مصدومین به منظور انجام عمل جراحی به فدراسیون پزشکی ورزشی کشورمان معرفی و اعزام شده‌اند، ضمن اینکه آن دسته از مصدومین ورزشی که نیاز به فیزیوتراپی دارند، در سال جاری طبق دستور پزشک معالج می‌توانند از خدمات مرکز فیزیوتراپی صبا وابسته به هیئت پزشکی ورزشی استان قم به صورت رایگان استفاده کنند.

مسئول کمیته درمان و سلامت هیئت پزشکی ورزشی استان قم در ادامه عنوان داشت: رسالت هیئت پزشکی ورزشی استان قم پوشش امدادی و ایمن‌سازی سلامت و بهداشت محیط‌های ورزشی از یک‌سو و آگاهی دادن به افراد مرتبط با ورزش در راستای جلوگیری از آسیب‌های ورزشی از سوی دیگر است.

وی افزود: تمام آنهایی که در محیط‌های ورزشی در رشته‌های مختلف فعالیت انجام می‌دهند، باید از خدمات بیمه ورزشی برخوردار باشند تا در صورت مواجهه با مصدومیت ورزشی بتوانند از خدمات ویژه‌ای که به همین منظور در نظر گرفته شده است، بهره‌مند شوند.

اویسی با اشاره به خدمات متنوع هیئت پزشکی ورزشی استان قم به ورزش و ورزشکاران استان قم، تصریح کرد: در حال حاضر بهترین پزشکان در هر دو بخش آقایان و بانوان و تعداد زیادی از پزشکیاران زن و مرد در این هیئت آمادگی کامل دارند تا در صورت لزوم در میادین ورزشی استان حاضر شوند.

وی اضافه کرد: همگام با توسعه ورزش قم در چند سال اخیر، تعداد رویدادهای ورزشی در رشته‌های مختلف نیز گسترش یافته است، ولی این هیئت با تمام امکانات، توان و نیروی انسانی آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی امدادی به مسابقات رشته‌های مختلف ورزشی در سطح استان قم و شهرهای تابعه را دارد.

مسئول کمیته درمان و سلامت هیئت پزشکی ورزشی استان قم ابراز داشت: درخواست هیئت پزشکی ورزشی استان قم از مسئولان هیئت‌های ورزشی این است که مسابقات درون استانی را به موقع به این هیئت اطلاع دهند تا این هیئت در اسرع وقت با اعزام تیم‌های امدادی، مانع از بروز اتفاقات و آسیب‌های احتمالی ورزشی شدید شود.

وی همچنین بر توجه بیش از پیش هیئت‌های ورزشی استان قم نسبت به بیمه ورزشکاران زیر نظر خود تاکید و اذعان کرد: حضور هر ورزشکار در مسابقات ورزشی بدون بیمه ورزشی، خلاف مقررات است و مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده مسئولان و خود ورزشکار است.

اویسی در پایان اظهار داشت: دفتر این هیئت همه روزه در مجموعه ورزشی تختی قم آماده خدمات‌رسانی به مسئولان ورزش استان و ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی است و در برابر تمام آسیب‌های ورزشی به ورزشکاران بیمه شده، خدمات درمانی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/78002/ب30/آ3004
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول