اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

تسهیلات کم‎بهره 220 میلیارد تومانی در حمایت از کشاورزان

مدیر مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی از برخورداری تسهیلات یارانه‎دار برای حمایت از کشاورزان خبر داد.

تسهیلات کم‎بهره 220 میلیارد تومانی در حمایت از کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، کامبیز عباسی صبح امروز در بازدید از نهمین نمایشگاه بین‎المللی ماشین‎آلات، ادوات، تجهیزات و صنایع وابسته به کشاورزی در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: کمک‎های فنی و اعتباری حوزه مکانیزاسیون کشور که در سنوات گذشته و آخرین سال آن قطع و به صفر رسیده بود با دستور و تاکید وزیر مجددا راه‎اندازی شد و موجبات این مهم را فراهم خواهد کرد تا شاید حدود 200 تا 220 میلیارد تومان تسهیلات کم‎بهره و یارانه‎ای به کشاورزان داشته باشیم.

وی اهمیت مکانیزاسیون را فراتر از نهاده دانست و تصریح کرد: مکانیزاسیون می‎تواند نهاده‎های بذر، کود و سم را مدیریت کند و کاهش مصرف نهاده‎ها را در پی داشته و به تولید انبوه و اقتصادی محصول کمک کند.

ادوات کشاورزی با ایجاد خط اعتباری جدید مکانیزه می‌شوند

مدیر مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی از ایجاد خط اعتباری جدید به منظور حمایت از کشاورزان در مکانیزه کردن کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: این خط اعتباری به مبلغ 7 هزار و 500 میلیارد ریال به صورت سالانه برای حمایت از کشاورزان به بانک‎ها تزریق می‎شود.

عباسی بیان داشت: کشاورزان می‎توانند با مراجعه به بانک از تسهیلات مورد نیاز برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه خط اعتباری حمایت از کشاورزان هیچگاه صفر نمی‎شود، افزود: تلاش می‎شود تا تسهیلات حمایتی کشاورزان ارتقاء پیدا کند، در مرحله نخست بهره متداول 15 درصد مدنظر بوده که بازپرداخت آن پنج تا هفت سال است.

کشاورزان تسهیلات ماشین‎آلات را در 5 و 7 سال بازپرداخت می‎کنند

مدیر مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بازپرداخت ماشین‎آلات سبک به دلیل قیمت پایین‎تر مشمول بازپرداخت پنج ساله و برای ماشین آلات سنگین و نیمه‎سنگین بازپرداخت هفت ساله پیش‎بینی شده است.

نهمین نمایشگاه بین‎المللی ماشین‎آلات، ادوات، تجهیزات و صنایع وابسته به کشاورزی روز گذشته در محل دائمی نمایشگاه‎های استان گلستان افتتاح شد.

انتهای پیام/83001/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول